Detta eviga pillande i munnen.

Jag förstår det inte riktigt. Det är som ett tics för Ellie. Eller en tvångstanke av nåt slag. Hon gör det utan att tänka på det.
När hon blir trött eller ibland om hon är lite ledsen så ska hon in med ett finger i munnen på någon. Mest är det ju jag & Kim som får utstå hennes pillande, men ibland även andra. Märkligt? Ofräscht?

Hon har gjort så ända sedan hon var ganska liten och vi har försökt vänja av henne, men det är näst intill omöjligt. Det är som en drog. Hon tänker nog inte på det själv ens för hon kommer med sin lilla hand hela tiden och man kan ta bort den en eller två eller hundra gånger och hon fortsätter ändå! Och ibland om hon inte får så blir hon skitsur eller jätteledsen!

Men jag förstår inte hur det kan vara så skönt?! Hon kan väl pilla på nåt annat? Min hand eller en docka eller en snuttefilt? Men icke!

Det har till och med hänt att jag bitit henne i det lilla fingret.. :/ Om jag somnat till vid nattningen eller tittat på nåt på telefonen, inte jättehårt, men det har blivit ett litet märke. Ellie har gnällt och sagt: -"Du bet mig!". Men sen likförbannat ska hon in där igen och pilla!

Det händer att hon bli ledsen och säger: -"ÖPPNA! Jag kommer inte in!" Eller så kör hon in fingret eller nageln upp i gommen så de gör skitont.

Nu har vi vant oss så pass så vi knappt tänker på det. Jag kan prata i telefon eller läsa saga eller sitta och prata med någon och jag tänker inte ens på att jag har ett finger eller en halv hand uppkörd i munnen utan kör på som vanligt.

Men det är riktigt irriterande ibland tidigt på morgonen eller om man hämtar in henne i sängen på natten och man är skittrött och bara vill sova och så ska man ha ett finger som pillar och river i munnen..

Njä, om hon inte slutar med detta snart får vi nog ta till drastiska åtgärder!! :P


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej!
Undrar bara hur det gått med din dotters pillande? Hamnade här när jag googlade. Min 16 mån son gör likadant, mest när han ska sova och jag vet inte hur jag ska få honom att sluta!

2013-11-12 @ 22:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback