Sömnlös i Taberg.

Jag ligger här och kan inte sova. Klockan är 04.40 och jag har varit vaken nån timme nu. Fick hämta Ellie i sin säng. hon ropar alltid på mig när hon vaknar och jag säger att hon ska komma till min säng, men då säger hin att hon inte kan gå, så jag får hämta henne iallafall..

Jag har kollat mailen, Facebook och Instagram.. De vanliga kvällsgörat som jag inte hann igår. Jag somnade med Ellie vid nattningen. Som vanligt! Haha. Jag kan inte lägga henne utan att somna. Jag har så mycket jag ska göra på kvällen och ligger och planerar och tänker att jag får inte somna, men sen blir jag så trött och så somnar jag och så skiter jag i att jag somnar och sen är det omöjligt att väcka mig! Kim försökte nog 50 ggr igår när han kom hem. Jag låg med kläder och allt på mig, men jag skulle INTE klä av mig utan jag var helt däckad, helt utslagen, helt slut..

Jag piffade till sovrummet igår. Det var så tråkigt här inne så jag var fan tvungen. Nu blev det fint. Och mysigt. Ett riktigt mysigt sovrum så de för inget om jag ligger vaken lite här.. Jag njuter av mitt fina sovrum! :)

Jag funderar på hur fort tiden går. Alldeles för fort! Vad gör jag med mitt liv? Vad vill jag göra med mitt liv? Vill jag jobba på en kyrkogård hela livet? Eller vill jag ha 4 barn till och vara mammaledig i flera år? Vill jag öppna något eget? Vill jag flytta till landet? Vill jag plugga nånting? Vill jag satsa på att gör karriär? Eller att hjälpa människor? Vill jag tjäna pengar? Alltså mycket pengar? Vill jag slå på stort eller nöjer jag mig med det lilla?
Nä, livet går alldeles för fort för att man ska nöja sig med det lilla. Man ska ha mål och man ska satsa. Så nu satsar vi! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback