Extreme Homemakeover! :)

Jag skulle skrivit här igår, men jag var helt slut när jag äntligen satte mig med datan i soffan vid 21-tiden så jag däckade som en stock! :)



Dagen började tidigt igår igen. Redan vid 5-tiden vaknade Ellie. Vi låg iofs och mös i sängen ganska länge, men vi var ju vakna tidigt. Vi gick upp och duschade och gjorde oss iordning och sen började vi städa. Vi dammsög och hade oss på båda våningarna och plockade undan och sorterade lite ner i vardagsrummet. Sen när vi kom upp i köket och skulle äta frukost kollade jag på klockan och den var 9.15. Då kom jag på att vi skulle varit på dagis vid 9! Jag trodde det var 10! haha.. Så det blev en stressig frukost och sen åkte vi iväg direkt efter.



Det gick bra på dagis. Ellie är fortfarande lite halvskeptisk till fröknarna, men det blir bättre. Igår gick jag ner till personalrummet och drack kaffe och Ellies fröken tog med henne ut en stund till de andra barnen. Hon var lite ledsen precis när jag gick, men sen hade det gått bra. Personalrummet ligger så man kan se utegården utanför där barnen är när man sitter där så jag & en till mamma satt där och spionerade på våra barn! haha.. Det kändes nästan lite förbjudetnär man satt där och tjuvkikade. Men det gick bra och de var ute jättelänge. :)

Efter det så åkte vi ut till Ekornahult. Ellie somnade i bilen så jag passade på att tvätta och städa den medans hon sov! DEt behövdes verkligen nu, den var hur sketig som helst!



Sen åkte vi hem till mamma & så klippte hon mitt hår. Det hade växt ut jättelångt på den sidan som jag klippte kort för 2 månader sedan så det behövdes verkligen klippas lite! Sen så hade vi systuga. Mamma hjälpte mig att sy en duk till mitt köksbord och två kuddar till tvrummet. Det blev kalasbra!





Vid 15.30 åkte jag & Ellie till Taberg. My är hos Pernilla nu några dagar så få åkte vi dit och hälsade på så Ellie & My fick leka lite. Vi gick även en promenad ner till Jocke & barnen. Där blev vi bjudna på heta stekta räkor. Mmm, smaskigt värre!! :)







Sen var Ellie helt slut vid 18-tiden så då åkte vi hem och så började vi möblera om och göra om i tvrummet. Då skulle hon ju såklart inte sova, utan vara med och fixa och dona och hjälpa till! :) Vi tog bort den gamla fula tvbänken och så satte vi tvn på en byrå som jag målade vit för några år sedan. Och så flyttade vi massa andra saker och hade oss och det blev så fint så. När vi flyttade hit hade vi väldigt mörkt i tvrummet, men sen har jag bytt lite mot vitt, och sen lite till och så lite till och nu ärdet väldigt ljust och fint där nere! Det är en bänk till som jag skulle vilja byta, men det kommer väl.

Annars är jag mycket nöjd med resultatet! DEt blev så mysigt så! :)

Såhär fint blev det på köksbordet med den nya duken.


Och så gjorde jag om på en hylla i köket.


Och såhär fint blev det i tvrummet. Riktigt myspys!














Jag hämtade också hem min gungstol från Ekornahult igår och satte i vardagsrummet. Den har jag fått från mormor & morfar, och tanken är att den ska målas vit. När orken finns! Men sålänge får den vara som den är! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback