TORSDAG 15 MARS.



Ellie var extra fin när det var sista dagen på dagis innan det börjar på riktigt! Alltså sista dagen av inskolningen. Hon var jätteledsen när jag lämnade henne, men det hade gått över fort när jag åkt och hon nöjde sig med svaret att jag jobbade när hon frågade efter mig. Skönt det! När jag kom och hämtade henne hade hon fullt upp med allt och alla som vanligt. Och så kramade hon alla och sa hejdå innan vi gick. Det ska hon göra varje gång! haha..

Jag åkte hem och märkte upp Ellies urväxta kläder som jag skulle lämna in til Bankeryds Bytardag. Det tog ett tag! Och varje säljare får bara ha med sig 75 plagg så jag var tvungen att sortera ordentligt! Det som inte hamnade till försäljning sparar jag så Ellie kan ha det som dockkläder istället. DEt var ganska småttiga kläder!

Sen åkte jag in till stan & åt lunch på Johans Café med Emelie V. Har inte varit där innan, det var supermysigt! Och det fanns massa god mat att välja på! Jag käkade kycklingsallad! Vi tjötade massa & hade himla mysigt.



När jag hämtat Ellie på dagis så åkte vi hem och busade och hade oss. Vi monterade ihop hennes cykel som hon fick av min kusin Timmy i julklapp förra julen, när hon bara var 6 mån. :) Det var sådär smidigt för det vara massa att skruva och hålla reda på och Ellie skulle sitta på cykeln samtidigt som jag skulle skruva ihop den. Men det gick! Tyvärr så var den lite för stor så den kommer nog inte passa riktigt förräns nästa sommar. Ellie har tjatat så om att hon vill cykla, men hon får hålla sig till sin "lilla" trehjuling i plast! 









Heléne kom förbi en sväng också så då blev det massa tjat och trevligt sällskap igen! :)   

Ellie badade på kvällen och jag gjorde mig iordning för en mysdejt på stan med Jessica P. Kim gick på Hockey så svärmor kom hit och passade Ellie. (Hon hade inte sovit så mycket på dagen så hon somnade vid 19-tiden, så svärmor fick inte så mycket sällskap. Men hon hade diskat och hängt min tvätt så det slapp jag när jag kom hem! haha..)
Vi käkade middag på Kock & Bar inne i stan och det var så underbart gott! Och vår servitör var supertrevlig! Vi slog på stort och delade på en efterrätt också. Det var smaskigt! Passionfruktsmousse med choklad och nån vit chokladboll och jordgubbar och blåbär. Nam nam! Vi mös och tjötade och skrattade och hade det jättetrevligt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback