Sista dagen innan allvaret..

Imorgon börjar jag jobba. Det har kännts sådär innan, men just nu känns det faktiskt himla bra. Det ska bli kul! Tror jag oroar mig lite för hur det ska gå för Ellie på dagis, men det kommer ju gå bra. Det kanske kommer vara jobbigt nu de första dagarna eftersom hon får vara där så länge.. 6.30-16.30. Det blir många timmar! Men när hon kommer in i det tror jag att hon kommer stortrivas! :)



Jag hade tänkt att vi skulle ha lite sovmorgon idag, men det hade visst inte Ellie tänkt! Hon vaknade redan vid 7! Fast iofs så somnade hon vid 18 igår, så det var ju inget konstigt eller oväntat alls om jag tänker efter.. Men vi hade en mysig morgon med mys i sängen, en lång och go dusch och god frukost.







Vid 11.30 kom Sara & Alice förbi en sväng på lite kaffe. Och så bjöd jag på min LCHF-glass. Ellie var jätteglad att Alice var här och ville mest kramas & pussas hela tiden! :)













När de åkte hem så gick jag & Ellie ut på en långpromenad. En mycket kall och blåsig sådan! Vi gick upp till Åsa för att mata änderna, men vi såg tyvärr inte en enda fågel så vi kastade brödet i sjön och sen gick vi vidare. Vi körde lite offroad och traskade in i skogen och så gick jag massa olika stigar hit och dit och runt och tillslut visste jag knappt var vi var, men vi hittade hem iallafall!! De blåste så mycket så det blev ordentlig träning i motvind och när det var medvind gick det så fört så då nästan flög vi fram och då blev det jobbigt för att det gick för fort! haha.. 1,5 timme var vi ute! Härligt!

Sen åkte vi ut till Ekornahult en sväng. Jossan var hemma och hälsade på så då kunde vi inte hålla oss borta! Vi blev bjudna på middag och sen var vi ute igen en sväng. Vi gick till ladugården och kollade på kossorna och några nyfödda kalvar och sen gungade vi och lekte lite i Julias lekstuga.













På vägen hem stannade vi till hos Emma M en sväng. Där bjöds det på kaffe och massa tjöt. Och Ellie råkade riva ner Emmas köksgardiner med stången och hela alltet. Haha. En sådan liten ligist är hon!!

Vi åkte hem strax innan sju och då var Ellie helt slut så vi fixade iordning oss och kröp ner i sängen och tittade på Kniven mot Strupen. Underbart program! :) Vid 20 när Ellie somnat och Kim kom hem gav jag mig ut på en joggingrunda/promenad på kanppt 3,2 km. Det var riktigt skönt och jag känner mig ganska nöjd, för jag har faktiskt inte sprungit på hur länge som helst. Eller jag har typ aldrig varit så mycket för att springa om jag tänker efter! Det får det bli ändring på!! Jag tog på mig för mycket kläder bara så jag höll på att svettas ihjäl och efter sista backen upp till vårt lägenhetshus var mina ben som spaghetti. Jag var tvungen att slänga mig på trappan här utanför och halvt dö en stund.. Haha. Sen ringde jag till Pernilla och så tjötade jag av mig med henne en sisådär 40 min.. Var ju tvungen att varva ner! :)





När jag kom in så duschade jag och så stekte jag lite fläsk och tryckte i mig. Skitgott!! Nu ska jag hoppa ner i sängen och hoppas på att jag kan sova inatt. Troligen inte.. Kommer nog vakna typ 20 gånger och oroa mig över att jag har försovit mig...

Så det var min dag.. Nu vet ni vad jag pysslat med idag också. Tänkte att jag skriver ett extra långt inlägg idag eftersom det nog inte kommer bli så mycket skrivet i veckan.. Men jag ska försöka hålla igång bloggen.

Jag har ju trots allt mina trogna läsare som läser varje dag så lite kul måste det ju vara att följa min blogg!! Och utan er så hade det inte varit lika kul att skriva!

Ha en underbar vecka allesammans! Puss

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! När umgås du med din kille? eller är du ensamstående med Ellie?

Tack för en bra blogg!



/Lina

2012-03-20 @ 14:10:34
Postat av: Johanna

Hej! Jag är inte ensamstående med

Ellie. Fast de kanske verkar så i bloggen ibland! :) Men jag har bara en kille som jobbar väldigt mycket. Men vi umgås ibland. Typ när vi sover! Haha..

2012-03-21 @ 20:16:35
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback