Jag har haft en bra första dag på jobbet i...

img_1441 (MMS)

Jag har haft en bra första dag på jobbet idag! Det känns inte som jag varit borta tre månader, utan som jag jobbade förra veckan. Märkligt! Jag har återförenats med min Walker iallafall Jag tvättade och städade den så fint i vintras och nu hade den servats också så premiärkörningen var kanon, den gick som ett skott! Sen fick jag assistera på en begravning. Också bra. Jag tycker verkligen om det. Jag har ett kanonjobb faktiskt! :) Det var lite jobbigt att lämna Ellie i morse. Först höll vi på att försova oss, så vi fick stressa lite. Sen så var hon jätteledsen. Hon blev arg och ledsen redan när hon såg att vi svängde in mot dagis. Och så sa hon -Nej mamma! Nej. Och kollade på mig med sina underbara ögon och såg jätteledsen ut. Då gjorde de lite ont i mammahjärtat! Sen var det en fröken på dagis som tog emot som hon aldrig träffat innan, och det var nog också lite jobbigt kan jag tänka mig. Men hon grät lite och sen vinkade vi hejdå i fönstret och sen åkte jag. Jag vet ju att det går över och att hon har fullt upp på dagen iallafall. Ingen ide att stå där och dra ut på det. Sen kan jag koppla bort det rätt bra på dagen när jag är på jobbet. Men det var skönt att åka och hämta henne när jag jobbat färdigt! Hon var jätteglad när jag kom och lekte för fullt i sandlådan. Hon svarade ett glatt och tydligt JAAA på alla mina frågor om hon hade haft kul och om hon ätit bra och om hon lekt massa och hon ville knappt åka med mig hem i bilen. Det kändes bra! Sen var hon helt uppe i varv och busade och stojade i bilen på vägen hem och både hon och jag skrattade så vi kiknade. Min lilla söthöna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback