Mittwoch.

Jaha. Då har jag jobbat 50 % av min första arbetsvecka. Härligt! Snart helg ju! Det ser jag fram emot! Har hela helgen fullbokad. GILLA!!



Såhär glad var Ellie innan vi åkte till dagis. När jag lämnade henne var hon hysterisk! Nästan värre än igår! Men det hade gått bra sen och hon har haft jätteroligt idag och hon var jätteglad när jag hämtade henne! Skönt att jag kan koppla bort tanken på att hon skulle vara ledsen, när jag jobbar. Annars skulle det ju inte funka om jag skulle gå och oroa mig över att hon är ledsen hela dagen! Jag vet att hon har jättekul på dagis med sina nya vänner och sina underbara fröknar!


Ellie hade fått en bild upphäng över sin plats på dagis idag. Så fint!

Idag på jobbet har jag slitit som ett djur! Jag har valsat grus ut från gräset och ut på gångarna så en sopbil kan komma och sopa upp det! Det är skitjobbigt! Man får kämpa och ta i med både ben, armar och händer. Och så har jag knappt stått stilla en sekund! Och jag gjorde HELA kyrkogården idag. Själv. Inte dåligt alls! Och så hann vi med lite smörgåstårta och 60-års firande till frukost till och med! :) Och jag har haft träningsvärk från min joggingtur i förrgår, det lär ju inte bli bättre nu kan jag lova! :P





Efter jag hämtat Ellie åkte vi hem och gjorde taccos. Det var smaskigt! Ellie var jätteglad för hon fick hjälpa till att skära grönsaker. Hon var riktigt bra på det också! :) Sen käkade vi och det var hon mindre bra på idag. Hon ville mest leka med maten, och jag orkade inte bry mig så det blev som det blev.. Hon hade kul iallafall och jag hade kul åt henne! :)













Sen busade vi och lekte och läste och hade jättemysigt och sen fick Ellie bada medans jag fixade tvätten. När Kim kom hem så fick han uppdraget att lägga Ellie och jag gav mig ut på en snabb joggingrunda. Det blev bara 2,2 km idag, men jag sprang faktiskt nästan hela vägen!! Både uppför och nerför! Och eftersom jag rört på mig så sjukt mycket på jobbet idag hade jag faltiskt inte behövt. Men det var skönt!! :)





Jag hoppades att mitt VISA-kort hade kommit idag, men det hade det inte! Har varit utan det nu i en och en halv vecka! Skitjobbigt! Tappade det på krogen när jag var ute och svirade.. :/ Men jag lånade Kims kort och åkte ner till konsum och hämtade ut våra nya jackor till "Pink Ladies" när vi går Tabergsmilen. De var jättefina! Vi kände att vi behövde uppgradera oss lite! Det är 6:e året vi går i år, och som "Pink Ladies"!

Nu ska jag strax krypa ner jämte Ellie i sängen och mysa med henne. Kim försvann iväg igen när jag kom hem så det är bara vi hemma. Kanske att jag somnar innan tolv idag?! Det hade varit skönt! :P

Ellie har pottränat lite idag också. Hon sa -Bajs. och pekade på pottan och så ville hon sitta där på. Jag hoppades på att hon skulle bajsa där för första gången idag, men de kom inget. Hon har väl sett hur de lite äldre tjejerna på dagis gör kanske! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback