Heute..

Natten inatt var nästan lika jobbig som förra natten. Ellie hostade inte lika mycket, men däremot så skrek hon! Gallskrek! Och inget hjälpte.. Hon höll på o skrika fram och tillbaka ända tills 6.30 när Kim gick upp och åkte till Jobbet. Strax efter där somnade vi om och sov till 11! Så vi fick väl vår sömn ändå kanske, men det är surt när man inte får sova på nätterna! Och det konstigaste var att vid 3 (Jag hade precis somnat, kan fortfarande inte komma till ro i tid) så vaknade hon (hon hade sovit jättebra innan dess) och började skrika och hosta och ha sig. Precis samma klocksalg som sist.. Mycket märkligt!

Vi gick upp och käkade frukost. Stekta ägg & bacon & te. Sen tänkte vi gå ut på en promenad men jag började städa lite istället och tur var väl det för det började ÖSregna! Det verkligen öste ner ute! Och blev helt grått! Och sen så började det snöa! Och det blåste och snöade nästan i sidled så mycket blåste det!

Men det var skönt för då kände jag inget tvång att gå ut och vi fick lägenheten städad istället. Vi gjorde en jättegod lunch! Stekt kyckling med stekt svamp & zucchini med bea. Smaskigt & fett! haha.. Det var lite krångligt för Ellie stod jämte mig och skrek och jag fick lyfta upp henne och ha henne på höften samtidigt som jag gjorde maten.. Sådär smidigt.. Men kvinnor kan! haha..

Jag funderade på hur länge de skulle få va så här fint och städat i Ellies lekhörna. Nu är det typ natt och det ser nästan likadant ut! Inte dåligt! :)






När Kim kom hem runt 17 (han hade fått order idag att komma hem efter jobbet!) så åkte jag och simmade och badade bubbelbad och bastade ångbastu uppe på Flahultsbadet! Det var sjukt skönt! Det är så härligt att simma! Mindre härligt var att det var massa folk där och jag simmar ganska så snabbt så jag simmade ifatt alla hela tiden och fick vända och simma om och ha mig och störde mig på de att jag inte kunde simma på ordentligt! Men det blev bättre mot slutet. 50 min simmade jag utan att stanna. Gött!! Och jag fick provabada min nya mintgröna bikin som jag beställt från H&M och I LOVE IT! :)

Sen åkte jag till H&M och shoppade lite. Älskar H&M också! Det är nog min favoritaffär! Lagom priser och lagom snygga kläder! Hittade en del fint faktiskt! :) När A6 stängde mötte jag upp Pernilla & Tim på Ica Maxi och så handlade vi lite mat. Eller ganska mycket. Det går åt en hel del creme fraiche, grönsaker, svamp och kött nu för tiden! haha...

Jag kom hem och plockade upp maten, lagade jättegod mat, hängde en tvätt och nu sitter jag framför datan lite innan det är dags för sängen. jag stekte nötrulle och åt med stekta chaminjoner, gul paprika och zucchini och lite vitlökssås till det. Mums filibabba! Zucchini är min nya favoritgrönsak! Särskilt stekt så är det riktigt riktigt gott!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback