Massa massa kläder.

Tidigare idag så körde jag en storrensning bland Ellies kläder. Sorterade bort allt som var för smått och sorterade och gjorde iordning i lådorna. Tycker det är ganska kul faktiskt! Likadant att sortera i min garderob!

Jag har en särskild ordning jämt när jag ska göra något och bland Ellies kläder finns det olika högar för kortärmade bodys, linnebodys, långärmade bodys, tshirtar, linnen, långärmade tshirtar, kortärmade blusar, långärmade blusar, stickade tröjor, vanliga tröjor, klänningar, kjolar, shorts, strumpbyxor, mjukisbyxor, jeans, tights, trosor, strumpor, badkläder, pyjamasar. Förstår att det inte är så lätt för Kim att hitta rätt i högarna i lådorna när han ska klä på Ellie! haha...

Tog bort allt i storlek 80 så nu har hon lite kvar i storlek 86 och sen har vi börjat använda lite i storlek 92. Det blev två fulla papperskassar igen som åkte ner i förrådet! Hon växer den lilla hönapönan! :)



Sen nu senare fick jag för mig att ta fram alla Ellies kläder från förrådet och sortera lite bland dem. Ta bort sånt som inte ska sparas och märka upp med lappar så jag kan sälja det på nästa bytardag. Fast det blir ett senare projekt med märkning o dyl..

Alla Ellies kläder jag sparat. Det blir en del på 1,5 år!


Här är sådant som inte ska sparas, utan säljas.



Nu sorterade jag allt som ska sparas i storleksordning. Och efter tjejkläder, killkläder eller tjej/killkläder. Och strumpor, skor och ytterkläder. Mycket passar ju både tjejer och killar. Så ifall nästa barn blir en kille så är det jättesmidigt att hitta rätt kläder, likadant om det blir en tjej..



Och så la jag allt i påsar, märkte upp med lappar och stoppade i kartonger. Så duktigt av mig tycker jag! :) Och nej, det är ingen ny bebis på gång än.. Men nån gång kan man ju faktiskt vara ute i god tid!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback