Det gick det med...


Idag har vi haft besök av Bea & Kerstin och Emma, Edith & Hanna från min mammagrupp. Vi bjöd på fika och jag provade att göra en LCHF-kladdkaka. Den blev helt okej faktiskt, men den smakade ju inte lika gott som en vanlig kladdkaka! Jag åt inte så mycket sånt innan, så det är inget jag saknar, men eftersom jag bjöd de andra på vanlig kladdkaka var det kul att testa på. LCHF-kladdkakan innehöll bara vispat ägg, smält smör, smält mörk choklad och lite kakao. Sen skulle det vara vaniljpulver i, men jag tog choklad som innehöll mint istället så jag hoppade vaniljpulvret. Lite speciell konsistens, men det gick ju att äta! Särskilt med grädde och egenplockade blåbär!  

Jag gjorde fel första gången och råkade blanda allt med grädde istället för vispat ägg och funderade på varför den inte stelnade i ugnen! Haha. Så jag fick sticka ner till affären i sista stund och köpa mer choklad, men jag hann iallafall.. Vi fikade och tjötade massa och barnen busade runt med nästan varenda leksak som Ellie har! :) Jättetrevligt var det att träffas!! Var ett tag sedan nu igen..


Såhär ser det ut när 3 vuxna & fyra barn gått loss på fikat! :)

Sen tog jag och Ellie en promenad till Taberg. Hälsade på Pernilla en sväng och även Tesan som var där. Vi lagade en riktigt delikat middag bestående av grillad kyckling, stekta champinjoner, stekt sparris, stekt halloumiost, vitlökssås & bea. Och sen spenderades kvällen med spel och varandras trevliga och flummiga umgänge!!







Kom hem för en stund sedan och röjde undan efter dagens bus, hängde en tvätt och tryckte i mig en ölkorv! Haha.. Ska strax gå och lägga mig. Imån ska Ellie va hos mamma en sväng när jag åker till stan och sen ska mamma, Julia, Jag & Ellie åka till Tidaholm och spendera dagen hos syster! Mys!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback