Mitt nya liv.

När jag började min viktresa (har den någonsin slutat? haha) för x antal månader sedan (typ i slutet på förra sommaren) så hade jag verkligen fått nog. Jag hade aldrig vägt så mycket som jag gjorde då (förutom när jag var gravid, men då får man ju göra det!).. Och gav mig sjutton på att gå ner några kilo. Jag gick ner 6-7 kilo, med hjälp av naturdiet och träning, men sen orkade jag inte hålla på mer så jag stannade kvar där. Jag brydde mig inte så mycket och började äta det jag var sugen på och åt alldeles fel och vid fel tider och tränade dåligt så jag gick upp nåt kilo igen.. Men sen har det varit still.

Nu när vi snart ska till Hawaii och det snart är sommar igen och jag inte har trivits särskilt bra med min kropp så har jag bestämt mig för att ta tag i det igen och börjat med LCHF, samt att träna mer. Jag försöker att minst promenera varje dag, och även simma nån gång i veckan. Sen kör jag mitt egna lilla träningsprogram varje kväll. Jag tycker de funkar kanon med min kombo!

Jag har märkt att jag är mycket piggare nu också när jag har uteslutit kolhydrater och socker ur min kost. Hur skönt är inte det?! :)

Sen jag började den 2 januari (två veckor sedan igår) har jag lyckats gå ner 4,2 kilo och jag har bara 2,3 kilo kvar till min första målvikt. Inte illa va?! Det måste jag ju fixa innan vi åker till Hawaii?! 3 veckor! HEJA HEJA! :)

Jag vägde och mätte mig igår och blev ganska chockad över resultatet när man jämför cm! Det är ju stor skillnad bara man krympt några cm i midjan! Håller man upp måttbandet på det gamla måttet så ser man verkligen svart på vitt vad som hänt!

Man är ju så fixerad på vågen och vill att det är där det ska ge resultat, men måttbandet är rätt viktigt det också!!

Här bjuder jag på mina mått fr.o.m när jag började i slutet på förra sommaren, vid nyårsskiftet och nu.

Överarm:......34cm.......30cm.......29,5cm     Totalt -4,5cm
Byst:............108cm......102cm.....98cm                 -10cm 
Under byst:...93cm.......88cm.......87,5cm               -5,5cm
Midja:...........96cm.......87cm.......85cm                  -11cm
Mage:...........100cm......93,5cm....92cm                 -8cm
Rumpa:........110cm......106cm.....104cm                -6cm
Lår:..............69cm.......65cm.......63,5cm               -5,5cm

Toltalt i vikt -9,4kg

Kommentarer
Postat av: Malin

Heja dig Johanna!! Duktig du är! :-)

2012-01-18 @ 14:57:55
Postat av: angelica

Vad duktig du är! Du har helt rätt, det är inte vågen som visar hur man går ner. Man ska sätta fokus på kläder och måttband. Bra jobbat, och du klarar lätt ditt mål på tre veckor om inte mer!



Ha en trevlig resa!

2012-01-18 @ 19:24:48
URL: http://angelicaviklund.blogspot.com
Postat av: Johanna

Malin - Tack! :)



Angelica - Tack! :) Ja, jag hoppas att jag fixar det! :) Såg bilder på din blogg från bröllopet! Gud så härligt det såg ut och vad vackra ni var! Hoppas ni har haft en underbar semester!! ::)) Kram

2012-01-19 @ 00:22:30
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback