Tisdag 28 feb.

Ellie vaknade vid 00.30 inatt och ville ha välling. Även vid 04.00 ville hon dricka välling. Och sen ville hon inte somna om efter utan det tog ca 2 timmar innan hon somnade om. Och då kunde inte jag sova mer så jag har varit vaken sen 04 i morse, det känns. Jag är trött som bara den!! Men jag har några måsten som jag måste göra innan jag kan krypa ner i sängen..

Har precis hängt upp två maskiner tvätt och nu ska jag alldeles strax betala räkningar. Det tråkigaste på hela månaden typ!

Dagens besök på dagis gick bra! Vi var bar där en timme idag också. Imån är det två, så då ska vi vara där 9-11. Ellie är väldigt självständig och leker mycket själv. Hon hittade även några dockor som hon inte ville släppa. Hon såg till och med en uppe på hyllan som hon var tvungen att ha, så den fick jag ta ner till henne. Hon springer iväg och leker själv och jag kan gå iväg utan att hon bryr sig så mycket. Hon är lite skeptiskt till dagisfröknarna i början och blänger på dem, men det släpper ganska fort! Hon håller handen med dem och går iväg med dem och visar saker. Det enda hon vägrar är att låta dem lyfta upp henne. Men det går nog snart det med. Tror de kommer gå finemang med den här inskolningen!


Ellie har fått en plats längst in i hörnet, precis jämte kompisen Kerstin!


Ellie busar på dagis.

Efter besöket på dagis (eller förskolan heter det ju, men jag säger ändå dagis) så mötte vi upp Jeanette vid vårdcentralen i Huskvarna och så var vi inne där en sväng på deras bytardag. Det var ganska litet och det hade varit en väldig rusch där när det började så jag hittade inte jättemycket till Ellie. Däremot fyndade Jeanett till lill e Kian! :) Det var lite dåligt för alla kläder, skor och leksaker låg huller om buller, inget sorterat efter storlekar alls. Lite svårt att hitta då! Men jag köpte en overall, en mössa, en tröja och några böcker till Ellie, så jag är nöjd ändå.


Ellies nya mössa.

Efter det åkte vi till Pernilla i Taberg och där lagade vi lunch. Stekt kycklingfilé och halloumiost med stuvad spenat.


LCHF it is!!

Sen hem och vid 15 kom mamma & Julia hit. Jag bakade en chokladtårta som jag bjöd dem på! :) Ellie och Julia busade för fullt. Ellie är överlycklig när hon får leka och busa med Julia! Det gillar hon! :)

Kim kom hem vid 17 och tog Ellie som satt i badet och jag sa till honom att hon inte fick somna förräns 19. Hon har inte sovit något på dagen idag så hon hade däckat som en stock vid 18. Han sa att det var omöjligt att hålla henne vaken. Men inte konstigt att hon är trött med all omställning efter resan, alla dåliga nätter och alla nya intryck. Hoppas bara att hon sover till 6-7 imånbitti nu!


En liten solbränd tjej! :)

Jag, mamma & Julia åkte först till Konsum och hämtad ut ett paket till Ellie från Kråkes bokklubb som jag gått med i. Sen åkte vi till ÅsaS. Det är en liten inredningsbutik här i Norrahammar. Det är en kvinna som har den i källaren på sitt hus. Det hette Åsas Bildmakeri innan, men nu har hon gjort om hela butiken och renoverat och det har precis öppnat igen. Eller det öppnar imån! Vi var visst en dag för tidiga, men vi fick komma in och shopa iallfall. Jag har aldrig varit inne där innan. Jag & mamma har åkt förbi och tänkt gå in men då har det varit stängt. Vi har bara spanat genom fönstren och sett massa fint vi velat köpa. Och mycket fint det fanns det där inne! Minst sagt! Jag hade velat köpa hela butiken om jag haft råd. Så roligt med en sådan butik så nära. Eller farligt mer kanske jag ska säga! haha.. Kim säger at jag är en shopoholic, och jag börjar fundera på om jag inte är nåt i den stilen.



Men jag har inte köpt så mycket inredningssaker den senaste tiden, så jag tyckte jag var värd lite nytt! :) Och så hittade jag en underbar byst som jag köpte till mig själv i födelsedagspresent från Kim! haha.. Brukar ju få köpa mina egna presenter, detär bäst så för då får man det man vill ha! Mamma hade spanat på den innan genom fönstret och har pratat om den i flera veckor. Den var skitfin! Och den är jättestor så man kan egentligen ställa den på golvet, men jag har ingen plats för den på golvet så den fick hamna på hyllan inne på toaletten.













Det var så mycket fint därinne så vi blev kvar jättelänge! Efteråt åkte vi till Ica Maxi och jag köpte ett regnställ till Ellie som hon kan ha på dagis.

När vi kom hem så gjorde jag bakad potatis med kycklingröra till Kim. Själv åt jag lite kycklingröra bara. Sen så namnmärkte och packade jag ner alla grejor som Ellie ska ha med till dagis imorgon. Det är massa saker att tänka på nu inför dagisstarten! Måste ju nästan ha två uppsättningar av allt också så man kan ha en hemma och en på dagis..

Så, nu har jag skrivit av mig lite och uppdaterat. Nu ska jag bara betala räkningarna, sen ska jag sova!

ADJÖ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback