Onsdag.

Idag började vi dagen ganska tidigt. Petra & Hugo kom hit på fika redan vid 9-tiden i morse. De hade varit på MVC, Petra är ju väldigt höggravid nu och beräknad om ca 2 veckor. Det ska bli så spännande att se vad det är för en liten plutt som är där inne i magen! Hoppas den vill komma ut innan jag åker!! Jag fick hälsa lite på den innan och känna när den rörde på sig där inne i magen! En riktigt livlig liten krabat verkar det va! :) Så mysigt!! :)

Vi åt frukost och tjötade lite och barnen lekte och det var riktigt trevligt!

















När de åkte vid tolvtiden så gick jag & Ellie ut en liten sväng i kylan. Eller liten & liten, vi var ute i över 2,5 timmar! Först gick vi till lekparken så Ellie fick busa av sig lite. Sen så somnade hon i vagnen och jag gick en riktig långpromenad. 1,5 timme! Så skönt var det! Fast kallt! :)







När vi kom hem sov Ellie fortfarande så jag fixade lite tvätt och lagade middag. Jag provade ett recept från Katrin Zytomierskas bok på blomkålspuré och det blev riktigt smaskigt! Till det blev det falukorv. Ellie fick falukorv, potatis och brunsås!



Mamma ringde och ville åka till stan en sväng så hon kom hit och åt med oss och sen begav vi oss till stan. Vi var först på Eurostop och kollade på skor. Sen åkte vi till Ikea. Som vanligt så blev det massa handlat där! Köpte lite ljus och Ellie fick nya frukter, grönsaker och frukostset i tyg till sitt minikök. Hon har börjat laga mat till mig i sitt lilla kök så jag tänkte hon skulle få lite mer att variera sig med än tvåmorötter, en kalkon och en tomat som hon har nu! :)





Och sen hittade hon en tygdocka som hon vägrade släppa på Ikea, så jag fick snällt köpa den till henne. Vi döpte den till Nehmet.. Först skulle den heta Mohammed, men det var lite svårt för henne att säga det. Nehmet gick jättebra! Har tänkt köpa sådana dockor innan, de finns i tre olika nationaliteter, men de kostar 99:- styck så det har inte riktigt blivit av. Nu fick hon iallafall en! :)



När vi kom hem så badade Ellie och jag gjorde ett nytt inslag på såret under hennes tå som faktiskt ser lite bättre ut! Sen skulle jag egentligen promenerat till Taberg och solat med Pernilla, men Kim var tvungen att åka iväg på jobb.. Så jag och Ellie mös ner oss i sängen och hon somnade så gott tillsammans med sina två dockor som självklart ska vara med överallt! :) Hon sov ju hyfsat bra natten som var, så hoppas hon gör det inatt också!!



Jag ska stänga av dator och telefon nu och titta lite på tv. The Walking Dead blir det. Har missat säsong två på tv så jag har några nedladdade avsnitt att titta på nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback