Torsdag 16/2 22:30

Idag så sov vi ganska länge. Det var skönt! Ellie vaknade inatt och gallskrek, ingenting hjälpte för att trösta henne, så hon höll oss vakna en stund. Vet inte om hon drömde mardrömmar eller nåt. Konstigt iallafall!

Annars har vi kommit in ganska bra i dygnsrytmen nu. I början var vi jättetrötta på kvällen och pigga vid 5-tiden på morgonen, men nu somnar vi i skaplig tid och vaknar vid 7-8 på morgonen. Ellie sover ca 2 timmar på dagen och sen är hon jättetrött vid 20-21 på kvällen och somnar och sover till morgonen. Jätteskönt! :)

Jag Skypade med Pilutta i morse. Det var ett efterlängtat videosamtal och vi tjötade i ungefär en halvtimme. ::)) Det funkade kanonbra och både bilden och ljudet var med utan att dröja allt för länge!

Sen så begav vi oss (jag, Kim & Ellie) ut på shopping. Vi gick bort till ett jättestort köpcenter som heter Ala Moana. Det går bussar dit, och Trolleys (öppna bussar som ser ut som tågvagnar nästan), men det går inte få med barnvagnen på dem så vi traskade iväg med kartan i högsta hugg! haha..  Där fanns hur många affärer och butiker som helst i köpcentret, men vi höll mest till inne på Sears. Det är typ som Ullared! :) Där finns allt. Verkligen ALLT! Vi shoppade massa skor! Ellie fick flera par nya! Hon valde ett par själv också, ett par gympaskor som blinkar och lyser när hon går och hon tyckte det var skitkul att ha dem på sig! :)

















Efter flera timmars shopping så gick vi tillbaka mot Waikiki där vi bor. Vi gick förbi hamnen och så tog vi strandvägen hem. Och jag skojar inte om vi gått typ 1,5 mil idag!! När vi kom tillbaka var vi helt slut! Benen var som spaghetti! Tur att vi hade gympaskor på oss iallafall!!







Vi gick upp på rummet och slappade och tog det lugnt en stund. Ellie badade i badkaret. Sen så gick jag ner till hotellets tvättrum och tvättade upp lite kläder. De börjar ta slut så det var skönt att få det gjort! Det gick jättesnabbt och var smidigt och billigt också. Ska man lämna in kläderna på tvätt så är det svindyrt! Det är inte som i Thailand där det knappt kostar någonting och man får kläderna tillbaka rena och vikta och vacumförpackade.







Sen somnade Kim & Ellie och jag var nere och köpte lite mat som jag tog med mig upp på rummet och käkade på balkongen. Nu ska jag snart krypa ner i sängen. Vi ska iväg redan 5:30 imånbitti!!

De andra har spenderat dagen vid havet. Killarna har provat på att surfa. Synd att vi missade det! Men vädret har varit sådär idag så då tyckte vi det passade bra med en shoppingtur.. Sen var de andra och hämtade våran hyrbil som vi ska ha imån och åkte runt och tittade lite med den. Imorgon ska jag, Kim, Johnny, Robban, Jimmy & pappa köra upp till North Shore och så ska vi ut på en båttur och dyka med hajar. Eller dyka i en bur när hajarna simmar runt omkring. Det ska bli riktigt häftigt!! Om man kollar i broschyren så är det riktigt stora hajar man får simma med, och jag hoppas det är det i verkligheten också!! Ska bli spännande!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback