SÖNDAG 19/2 23:00

Idag sov vi ganska länge. Till 9.30. Det var skönt! Ellie vaknade inatt igen och gallskrek i typ en halvtimme, hon var helt galen. Till slut fick hon en flaska välling och då somnade hon om igen. Vet inte om hon drömde eller om hon hade solfrossa eller nåt, jobbigt var det iallafall..

Kim gick ner till affären och köpte bröd och så käkade vi frukost på rummet. Sen åkte jag, Kim, Ellie, mamma, Julia & Jossan på marknad. En fleamarket. Vi trodde först att det var lite mer loppismarknad, men det var som en vanlig marknad med massa stånd där de sålde allt möjligt krimskrams! Mycket samma i alla stånden. Men det var kul att gå där och titta! Det var så otroligt stort! Vi köpte massa fina saker! Tror vi gick flera kilometer! i 3 timmar traskade vi runt där! Det var utanför ett jättetsort stadium en liten bit utanför Honolulu. Det var 50 000 sittplatser och 9 000 ståplatser där inne, så då förstår ni kanske hur stort det var! :)

Ellie vinkade till typ alla på marknade och hon säger hejdå hela tiden. Och vinkar. Det gör hon till typ alla vi möter! Och så har hon börjat hålla fingret framför munnen och säga tyst! Haha, hon gjorde det första gången igår på restaurangen vi var på när en liten bebis skrek, precis efter att hon själv skrikit som en galning. DEt ser så kul ut! Första gången hon gjorde det blev jag helt chockad, det är inget som vi lärt henne! Så jag vet inte hur hon har snappat upp det, men det har hon iallafall! Hon lär sig nya saker hela tiden och ibland förundras man över hur mycket hon faktiskt kan och hur mycket hon faktiskt förstår!! :)





















När vi kom tillbaka vid 15-tiden gick vi till McDonalds och köpte mat som vi käkade på hotellrummet. Sen gick vi ner till poolen och la oss där några timmar innan solen försvann. Jag läste lite i Mia Skäringes bok "Dyngkåt och hur helig som helst". Den är ganska rolig! Mycket bättre än filmen! Satte på filmen en kväll för några dagar sedan, men jag var tvungen att stänga av för jag orkade inte se på henne! Trodde faktiskt att den skulle vara skitrolig, men den var mest jobbig! Blev irriterad av alla grimaser hon gjorde hela tiden!

Jag var nog lite optimistisk när vi åkte hit, för jag tog med mig 5(!!) böcker som jag trodde att jag skulle hinna läsa! haha.. Jag har bara hunnit läsa typ 10 sidor i Mia Skäringes bok! Det finns liksom inte tid att ligga och slappa i en solstol. Det är fullt ös när man är på semester med en 1,5-åring!! Och när hon sover eller när man får lite tid över så får man passa på att bara vila! Eller så är man på sin vakt iallafall och då kan man inte vara helt inne i en bok! För det blir jag när jag läser! Jag liksom lever mig in i boken!! Och om någon stör mig hela tiden får jag läsa om sidan jag precis läste om och om igen.. haha...



Efter lite vila på hotellrummet och ett varmt bad med Ellie i badkaret, (som för övrigt är jättegrundt och vattnet räcker knappt upp över benen. Vill man ligga med hela kroppen under vatten får man krypa ihop som en liten groda och ha kranen på fullt rinnläge, annars åker vattnet ut och de blir mer som en dusch istället för ett bad!) gick vi ut för att äta middag allihopa. Vi kände för pizza idag så det fick det bli! Det var bara(!) 30-40 minuters väntetid för att få ett bord ikväll. Haha.. Men vi gick i lite affärer sålänge och kollade på skor så tiden gick ganska fort ändå!

Killarna slog på stort idag och festade till det ordentligt! Särskilt Jimmy som fyller 21 imån(idag för er). Han får nu (efter 02) äntligen dricka lagligt här på Hawaii eftersom åldersgränsen för att köpa alkohol här är 21. Vi åt jättegod pizza! Det blev ingen 100-dollars middag idag utan mer en 40-dollars middag! Ellie har inte sovit något på dagen idag så hon somnade i vagnen vid 20-tiden precis innan vi fick vårt bord på restaurangen. Väldigt skönt! Då kunde vi äta i lugn och ro idag! Utan ett litet monster som ska vara överallt och ingenstans! ::))



Efter maten gick vi (alla utom Jimmy, Johnny & Robban som drog vidare ut på stan) tillbaka till hotellet och sen har jag suttit vid datorn och facebookat lite. Chattat med Pilutta och lagt in lite bilder. Och sen skrivit detta blogginlägget som har tagit typ 30 min! Men vad gör man inte för att ni där hemma ska få följa oss på vår härliga semester?! haha..

Nu ska jag strax sova. Imån ska vi ligga på stranden större delen av dagen tror jag. Måste passa på att suga åt sig lite sista sol nu de sista dagarna! Det är imån, tisdag och halva onsdagen kvar och sen börjar vi vår låååånga resa hem mot Sverige. Det ser jag inte fram emot!! Jag ser fram emot att komma hem, för borta bra men hemma bäst stämmer ju ganska bra!, men jag ser inte fram emot hemresan. Men den måste ju göras.. Tyvär!! haha..

Godnatt Hawaii - Godmorgon Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback