Måndag 27:e februari.

Vilken natt vi haft inatt. Eftersom vi somnade så tidigt och Ellie sovit ganska mycket igår på dagen med Kim (för att de var vakna hela lördagsnatten efter hennes kramper) så vaknade Ellie vid 00.30 inatt och var superpigg. Hon ville inte sova alls, utan jag fick snällt läsa böcker med henne och leka med hennes docka!



Sen somnade hon äntligen om efter typ 2 timmar, men vid 5 så vaknade vi igen av att Kim stormade in i sovrummet och skulle klä på sig. Då kunde inte han sova så han gick upp vid 5 (Why!?) och åkte och tvättade bilen och grejor innan jobbet.. Och jag fick snällt gå upp med Ellie då också eftersom hon inte ville somna om.

Vi städade lite efter deras ensamma-hemma-helg och la i en tvätt. Sen käkade vi frukost och nu kör jag igång med LCHF igen så det blev en flötfrukost! haha..



Sen var det dags för Ellies första inskolningsdag på dagis. På Rosengårds förskola i Norrahammar. En timma började vi med. Det gick jättebra och det kändes bra och personalen verkade trevliga. Ellie hade fullt upp med alla leksaker och brydde sig knappt om mig alls, så jag tror att hon kommer trivas på dagis!

Eftersom hon är van vid att lämnas bort så kommer det nog gå jättebra med inskolningen. Hon blängde lite på en av dagisfröknarna först, men sen tog hon henne i handen och så lekte hon lite med henne och det var inga bekymmer där inte.



Tror mer att det är jag som är lite nojig över det här med dagis. Fast det känns lättare denna gången än när jag började jobba sist, då var det svinjobbigt den första veckan, och jag satt tom i bilen påväg till jobbet och grät så tårarna bara rann för att jag skulle vara ifrån Ellie hela dagarna. Haha..

Jag ska bara jobba 80% så på måndagar kommer jag vara hemma med Ellie, men tis-tor blir rätt långa dagar för då kommer hon vara på dagis 6.30-16.30. Känns lite märkligt att någon annan ska ta hand om ens barn så många timmar varje vecka, men så är det ju. man vänjer väl sig.. :)

Efter inskolningen åkte vi till Ica Maxi och storhandlade. Det var mycket som behövdes köpas nu när vi varit borta så länge och i princip tömt kylen innan vi åkte. Så där rök 1500 direkt på mat och blöjor typ. Surt! Men kylen är iallafall full med gottigheter!



Sen busade vi lite och jag ringde och pratade med Krampmottagningen på Ryhov ang. Ellies kramper. De tyckte vi skulle åka in nästa gång ifall hon fick det igen. Och så fick vi en tid till en läkare på måndag som vi ska samtala och diskutera lite med. Det känns bra!

Sen var vi lite trötta så vi somnade i sängen och sov hela kvällen! Haha.. Helt sjukt! Vi somnade strax efter 16 och jag vaknade för nån timme sen. Ellie sover fortfarande. Och jag är svintrött så jag ska också fortsätta sova snart tänkte jag. Ville bara uppdatera bloggen lite först! Ellie var riktigt riktigt trött! Kim försökte väcka henne vid 17.30 nångång, men det gick verkligen inte! Jag gav henne en flaska välling nyss, och den sög hon i sig i sömnen typ. Hoppas hon sover tills imånbitt. Kim harlovat att gå upp vid 5 med henne ifall hon vaknar då. Men det tvivlar jag på att han kommer göra. Den som lever får se... haha..



Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback