Måndag 13/2 09:00



Nu har vi packat ihop hela vårt rum och är redo att byta rum. Vi fick rum utan balkong när vi checkade in (det fanns en våning av 22 som inte hade balkong och där hamnade självklart vi! Längst upp på 22:an!) så vi bad om att få byta igår och det får vi göra idag. Men vi måste checka ut vid 12 senast och sen får vi inte rummet förrän tidigast 15. Men nu är vi redo iallafall och vi har smörjt in oss och tagit på oss vår bikin och ska strax bege oss ner till havet!

Det är fint väder ute än sålänge, men det verkar som det ska bli lite molning i eftermiddag. Så vi får passa på att sola nu och så kan man shoppa sen om det är sämre väder utan att ha dåligt samvete! :)

Jag la ut lite bilder på facebook igårkväll. De kan ni hitta HÄR!!

Idag är vi iallfall lite piggare allihopa! Det är skönt! Det är bara den där jävla hostan som sitter i fortfarande. Och snoret som rinner. Ellie snorar mest hela tiden! haha.. Men sålänge febern och orkeslösheten håller sig borta så är jag glad! :)

Vi vaknar tidigt på mornarna här! Vid 5-tiden varje morgon är pappa ute och går! Hurtig han! haha.. Jag hade också velat göra det om jag orkat, men Ellie brukar vakna vid 4.30 och vilja ha välling och sen ska hon leka två timmar innan hon somnar om så jag orkar inte riktigt. Får promenera på eftermiddagarna istället! :)

Igår spenderade vi förmiddagen på stranden. Vårt hotell ligger ca 1 kvarter från havet så det är jättesmidigt att ta sig dit! Stranden är jättefin här på Waikiki. Den ligger ju mitt inne i Honolulu så det är ju inte som man tänkt sig Hawaii riktigt med en ödestrand nånstans, men den är helt okej. Vattnet är jättefint och riktigt turkost! Och precis lagom temperatur. Man blir riktigt svalkad av att ta sig ett dopp! Stranden här på Waikiki är en av världens mest kända stränder och det är riktigt mycket folk!! Igår var vi nere tidigt på morgonen, och det måste man nog va om man vill ha nån plats för det är lite trångt mellan handukarna.

Vi hyr inga solstolar för det kostar 60 dollar för en dag och det är lite väl mycket! Allmänt så kostar saker ganska mycket här tycker jag. Eller det kostar ungefär som hemma, vissa saker lite mer. Men vanligt vatten är tom ganska dyrt! Och det är rätt dyrt på restaurangerna. Och maten är faktiskt inget vidare! Det är lite samma menyer överallt och mycket asiatiskt. Väldigt mycket! Och det är kineser överallt! Eller Hawaiianer kanske!? :)

Sen läggs skatt på allt man köper! Det tänker man inte riktigt på för man räknar ju med de priserna som står i menyerna eller på prislapparna. Men på maten är det 4% nånting tror jag och på kläder och saker mm. 6 %. Förutom en restaruang som vi var på första dagen vi kom hit, där skulle de ha 17% extra i service! Eller minst 7,50 dollar / person. Extra!! Galet! Och så tror de man ska dricksa 15% på det också. Det blir snurrigt med alla siffror! :)

Vi käkade på Burger King igår. Det var gott! Och onyttigt! Haha.. Mitt LCHF går åt helvete här nere. Men det är ju semester! När vi kommer hem så kör jag på nya tag! :)

Jag tog iallafall en härlig efterlängtad promenad igår. Det var härligt att få på sig gympaskorna! Jag var ute och tog lite kort och kollade mig omkring lite! Det är väldigt vackert här! Och rent! Man ser inget skräp någonstans! Men sen helt plötsligt är det väldiga kontraster för då kommer en park eller ett grönområde och där ligger det typ 10 uteliggare och sover i en ring. Eller så är det en liten gräsmatta mellan två kvarter och där ligger också nån och sover...Eller igår såg vi ett jättestort träd. Verkligen jättestort!! En fikus av nåt slag tror jag det var. (Finns med på kort) Och där typ bodde en tant som hade hängt upp sina kläder på tork och satt utanför.. Och precis jämte ligger Prada och Gucci affärer och lyxhotell och fina bilar står parkerade. Slummen blandas med lyxen på nåt konstigt sätt..

På kvällen var jag, Ellie, Kim, Jossan, Robban & Jimmy ute och käkade. Mamma var dålig hela dagen igår och Julia med så de låg mest på hotellrummet och vilade. Johnny var lite piggare iallafall.. Ellie somnade vid 19-tiden så när vi gick la vi över henne i vagnen och så sov hon hela kvällen däri. Så skönt! Det brukar bli så när man inte räknar med det. Om man försöker få henne att sova en hel kväll i vagnen så lyckas man aldrig! haha.. Men efter vi käkat så gick jag & Kim och kollade lite i affärer och shoppade lite och sen upp till rummet och vid 23 var jag så trött så jag knappt orkade hålla ögonen öppna. Vid 00 däckade jag som en stock jämte min lilla Elliepellie.

Nu ska vi flytta våra väskor och sen bege oss ner till havet och få lite färg!!

Fortsättning följer.. ::))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback