LÖRDAG.

Vi började förmiddagen med att åka in till stan och växla pengar på Forex. Krånglade lite när jag slängde upp alla pengar på disken och hon bakom rutan frågar efter leg. Jag hade inget med mig.. Det låg kvar i plånboken som låg i väskan och den glömde jag i Taberg kvällen innan.. Typiskt. Hade inte en tanke på att man måste visa leg när man växlar pengar. Men hon sa att det var en säkerhetsåtgärd när det handlade om så mycket pengar.. Jag fick snällt lämna alla mina pengar där och springa till bilen och skicka in Kim istället. Så löste det sig iallafall. Men jobbigt med extra krångel. Särskilt när man inte sovit så mycket, huvudet dunkar, magen är hungrig och man är lite lätt illamående.. haha..

Vi stannade på McDonalds och jag åt ett helt hamburgermål!! Inte ett helt, för jag orkade bara ett halvt, men det var pommes och bröd till hamburgaren och dippar och hela kittet. Inget LCHF där inte!! Men Gud så gott det var! Lite får man faktiskt unna sig! Tyvärr märkte jag av det senare på kvällen när jag fick ont i magen och hela magen var helt uppsvullen.. Då saknade jag inte kolhydrater kan jag säga!!

Kim åkte och jobbade och jag & Ellie åkte ut till Ekornahult. Vi körde ner till vår sjö och tittade när pappa, Johnny (bror), Fidde och Jocke (läs galningarna) körde cross på isen. Tim (kusin) var där också och sladdade runt med fyrhjulingen och även Julia (syster), Jimmy (bror) & Martin (kusin). Det var trevligt! Det blev lite friluftsdag med eld och fyrhjulingsåkning också. Inte för Ellie för hon sov i bilen under hela tiden, men för mig. Lika bra det, för det var svinkallt! Jag hade med min systemkamera och tog lite fina bilder!



Sen åkte vi hem till mamma och åt middag och slappade lite och killarna badade bubbelpool och bastade.

På kvällen åkte vi hem till Pernilla & Niclas och barnen. Pernilla passade My denna helgen så hon och Ellie lekte som bara den. Det gick jättebra denna gången! Även Ulrika (kusin), hennes sambo och deras två barn var där. Där blev vi bjudna på taccos och så kollade vi på melodifestivalens första deltävling. Brukar inte va så intresserad av det, och det kändes som det kunde kvittat om jag såg det i lördags också! haha.. Vilken smörja.. Det var bättre förr! :)

Vi hade tur för Ellie somnade ganska tidigt så vi fick lugn och ro under kvällen! Det blev marängsvisch (som jag avstod) och sen satt vi och tjötade till efter 1. En riktigt trevlig kväll var det!



Och kallt som satan var det ute! Jag riktigt söt för att gå ut till bilen när vi skulle åka hem. Och dra upp stackars Ellie och ut med henne i kylan när hon sov så gott nerbäddad i Tims säng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback