LÖRDAG 18/2 21:00

Idag har vi stekt i solen nästan hela dagen! :)

Jag var uppe tidigt och följde med Robban, Johnny & Pappa när de hämtade sina motorcyklar de hyrt och sen gick jag på en morgonpromenad.





När jag kom tillbaka så packade vi lite saker och Ellies vagn och så slog vi på stort och gick ner och käkade frukost på Dennys. Det var massor med folk där, och vi fick sitta ner och vänta 15 min på att få ett bord. Vi börjar lära oss systemet lite här nu! Och det funkar faktiskt bra! Idag fick vi lämna vårt namn och sen när vi fick ett bord så ropade de upp vårt namn. Det var jättestort på Dennys så folk kommer och går hela tiden, så det är en jäkla rullians på borden! Och hur bra borde det inte gå för restaurangerna när det nästan jämt är folk som köar för att få ett bord? Det är ju kanon! :) Men jag förstår varför amerikanarna är så feta! För det frukostutbudet vi hade i morse var inte att leka med! haha...



Sen hämtade vi mamma & Julia vid poolen och så gick vi ner och la oss på stranden. Där låg vi i några timmar och det är ju helt underbart! Solen har tagit som bara den idag och jag har bränt mig lite på smalbenen. Jag har inte smörjt in mig varken idag eller igår, och det syns! :) Fast det är bra (tycker jag iallafall, men det är ingen säker solning här inte!)! Men jag har blivit jättebrun! :)





Mitt på dagen gick vi till hotellet och la oss vid poolen istället. Jag tog en öl och vi låg och njöt lite i solen. Mamma & Julia gick hem lite tidigare än oss från havet, så de låg också vid poolen. Tillsammans med Jossan & Jimmy. Jimmy som hade blivit bortglömd idag! Vi hade glömt bort i morse att han var kvar på hotellet! :)

Kim & Ellie gick upp på rummet och vilade och de andra gick också, det var bara jag & Jossan som stannade kvar vid poolen. Solen gick i moln och det blåste som bara den, men vi sov så gott i varsin solstol iallafall och ibland när solen tittade fram så blev det riktigt varmt och skönt, annars var det ganska kallt faktiskt!

Vi gick ut lite tidigare och käkade idag. Bara Jag & Kim & Ellie. De andra hämtade mat. Vi gick till en restaurang som heter Chilis och ligger precis rakt över gatan från hotellet. Det var ingen väntetid så vi fick ett bord direkt. Jag käkade revben, det var supergott!! Tyvärr fick vi inte så mycket matro eftersom Ellie skulle springa runt och krångla och vara en liten galning ikväll. Hon var helt tokig och skrek och slängde saker på golvet och hade sig. Jag höll på att skämmas ihjäl när hon satt igång och gallskrika och inte slutade vad vi än gjorde. Jag satt med ryggen ut mot restaurangen, men jag verkligen kände allas blickar i nacken! haha... Vår servetris kom och frågade om vi ville ha kex eller nåt till henne och det ville vi, men det hjälpte ju inte. Tror vi ska försöka gå ut och käka utan henne imån! Eller så väntar vi tills hon somnat! Då kanske vi kan få äta i lugn och ro för en gångs skull!! När hon är med får man inte en lugn stund!

Det är inte billigt att äta här heller, men det är ju så gott med mat!! ::)) Jag tror vi har ätit upp närmare 10000 än sålänge den här semestern! Galet!! :)

Efter maten var vi och handlade lite frukost tills imåbn och sen har vi bara slappat på hotellet. Inne på mammas, pappas & Julias rum. Det har varit en trevlig kväll!! Men nu är jag helt slut så det blir nog sängen strax!





Imån ska vi försöka komma iväg till stranden hyfsat tidigt så vi kan få så mycket sol som möjligt! Måste sola de sista dagarna nu så jag är riktigt brun när jag kommer hem!! Fast jag är ganska brun nu också, solen har tagit ordentligt idag!!


Kommentarer
Postat av: Sofia och Lova

Hej!

Det är så roligt att läsa om era äventyr på Hawaii. VI är på liknande äventyr i Florida så det är lite kul att jämföra.



Vi kommer uppdatera bloggen när vi kommer hem (pga alla inbrott ville vi inte avslöja att vi är borta...).



Ha det bra resten av resan.

Kram Sofia och Lova

2012-02-19 @ 20:47:49
URL: http://www.lovamajkenbeijer.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Hej!



Vad kul att ni skriver! Vad roligt!! :) Florida låter inte helt fel det heller! :)



Det ska bli roligt att läsa om er resa sen!! Det är rätt smart att inte avslöja det, vi tänkte inte göra det heller först. Men så som vi bor så är det inte så stor chans att det blir inbrott hos oss!!



Hoppas ni också haft det bra! Och att ni får en fortsatt härlig resa!



Kramar

2012-02-20 @ 05:30:35
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback