L.A



Jag har varit lite dålig på att skriva här, men det är bara för vi har varit sjuka. Vi har precis orkat se oss om här i staden och sen har vi däckat på Hotellrummet resten av tiden.

Vi har feber, hosta, snuva och är allmänt förkylda. fast en riktigt elak variant av förkylning är det som vi åkt på! Sp himla typisk att det ska komma nu när vi är på semester. SOm tur är har vi varit lite piggare idag, men Johnny har varit dålig istället. Julia hade feber i morse och mamma var dålig nu ikväll. Tråkigt!!

Ellie har nog varit mest dålig. Febern har stigit som bara den på henne och hon har haft feberkramper 3 gånger!! Det är så hemskt att se! Jag hatar det!! Första gången var på flyget hit. Hon låg och sov i mitt knä och jag vet inte riktig vad jag vaknar av men när jag gör det så stirrar Ellie rakt framför sig och är kokhet och så börjar hon krampa och kräkas och grejor. Hon har ju inte haft kramper på flera månader så jag hade glömt hur läskigt det är!! Jag fick lite panik, men som tur var så höll sig Kim lugn. Flygpersonalen var också riktigt duktiga och ropade snabbt ut i högtalarna efter läkare ombord och en jättetrevlig tysk kvinna och en man från Usa kom och hjälpte oss. Vi gav Ipren & Alvedon och försökte få Ellie lite sval. Det släppte av sig självt efter ett tag som tur var!! Jag hade kramplösande medicin med mig, men inte i handbagaget typiskt nog. Jag packade det i resväskan..

Sen fick Ellie kramper en gång till på Hotellet på kvällen och en gång igår morse. Första gången släppte det också av sig självt, men andra gången fick vi ge medicin för det ville inte sluta och det blev bara värre och värre. Det är en hemsk känsla som inte gå beskriva att se sitt barn i kramper så. Usch! Obehagligt bara jag tänker på det!!
Så nu får hon Alvedon och Ipren varannan gång med jämna mellanrum för att hålla febern nere, och det verkar funka! Hoppas hoppas vi slipper mer kramper!!

Annars gick flygresan bra! Ellie var jätteduktig!! Hon fick en säng som fästes på väggen att sova i och vi fick jättebra platser längst fram vid en vägg så det var kanon. Första flyget från köpenhamn till Frankfurt tog ca 2 timmar. Andra flyget från Frankfurt till LA tog 12 timmar. Det kändes som huuuuur länge som helst och jag (eller allihopa) var nog rätt trötta på att flyga när vi kom fram!! Får se hur det går på hemvägen. Då tar första flyget 9,5 timmar och andra tar 8 timmar. Sjuukt!!

När vi kom ner var vi rätt sega av för lite sömn, förkylningen och tidsomställningen (vi ligger 9 timmar bakåt) så vi somnade på hotellrummet och sov som små grisar. Vi vaknade framåt kvällen och var hungriga och orkade inte leta efter en restaurang (fast det finns massor på vårt megahotell, men det visste vi inte då) så vi beställde roomservice. Den dyraste pizzan jag någonsin ätit blev det! :)  Sen sov vi gott till nästa dag och vaknade jättetidigt..

Jag hade tänkt stanna hemma med Ellie för ingen av oss mådde bra, men sen följde jag med till Hollywood iallafall. Jag vill ju se lite av L.A!! Vi åkte tunnelbana dit. Jättesmidigt! Och mycjet mycket billigare än taxi! Där gick vi på Walk of Fame och var inne på Madame Tussads Wax Museeum och sen åkte vi en guidad tur på 2 timmar runt Hollywood och kollade på kända platser, klubbar, restauranger och på kändisars hus. Mycket intressant faktiskt! Tog massa kort, men man minns ju inte vems hus som var vems! :)

Efter det åkte vi tillbaka till hotellet och eftersom vi inte va så pigga så somnade vi tidigt och sov till 4.30 i morse. Då ville Ellie inte sova mer.. Strax innan 8 somnade Ellie om med Kim och jag följde med resten av gänget och käkade frukost på Subway (som också finns på vårt megahotell). Sen begav vi oss iväg på lite shopping. Vi åkte till Farmers Market & The Grove. Häftigt att se de platserna på riktigt, har bara sett dem på tv innan! Sen åkte vi hemåt och så har vi slappat på rummet och varit vid poolen och sen har jag packat allt och sådär.

Imorgon bitti lämnar vi hotellet vid 7.30 och beger oss mot Hawaii. SPÄNNANDE!! ::))

Orkar inte lägga upp massakort nu, men har lagt upp 200 st på Facebook så kolla där om ni är nyfikna! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback