Jo förresten, jag ringde vårdcentralen igå...

img_5524 (MMS)

Jo förresten, jag ringde vårdcentralen igår och fick en tid så vi va där och kollade upp Ellies utslag. Hon har fått mul & klövsjukan igen! Eller hand- fot- & munblåsor heter det med ett finare namn. Trodde de! Fast det var påväg bort nu trodde läkarn. Det kan komma när man blir förkyld. Och det är inget som smittar så ingen behöver oroa sig för det! :) Läkarn trodde det skulle vara borta snart och det går inte göra så mycket mer än smörja så det inte blir för torrt, för det är då det kliar.. Sen såret under tån trodde hon också skulle läka snart. Vi skulle ta mycket salva på och så fick vi lite hudplåster och bandage och sånt där Så efter att Ellie badat igår gjorde jag ett fint litet inslag av hennes stortå och på med en strumpa. Det var inte smidigt, och jag fick göra om det två gånger, men det blev rätt bra ill slut! Det kunde sitta tills det åkte av, hoppas det har läkt då!! För hon verkar ha ont av det! Pekar på tån hela tiden och säger AjAjAj. Min lillstrumpafialia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback