Frukost på balkongen sista morgonen innan ...

img_8504 (MMS)

Frukost på balkongen sista morgonen innan hemfärd. Ååh, det är skönt att vara hemma! Men jag saknar faktiskt Hawaii också! Vi ha haft det underbart! Tack snälla mamma & pappa för att ni fyller 50 i år och för att vi fick följa med på denna härliga resan!! :) Resan hem gick bättre än jag hade trott! Mycket bättre! Ellie somnade efter några timmar på förta planet och sen sov hon tills vi landade. Härligt! Men vi hade henne i knät och vi hade inte turen att få några bra platser så hon fick sova i våra knän. Vi turades om. Men de blev inte så mycket sömn för oss och ryggen värkte när vi landade! Eftersom vi hade rätt lång väntetid på mellanlandningen i New York passade vi på att åka in till stan och spendera förmiddagen där. Så nu har man sett lite av New York också. Det var en bonus! Fast taxiresorna blev ganska dyra så var det värt det! Vi åkte först till Ground Zero och tittade lite. De har börjat bygga nya hus där Twin Towers rasade och de hade kommit långt! Sen gick vi på Wall Street, kollade på The Big Bull, kollade på frihetsgudinnan på avstånd, käkade pizza på Madison Square Garden och kollade lite i affärer. Ellie somnade igen i vagnen och sov några timmar. Jag blev lite orolig att hon skulle vara vaken hela vägen hem på flyg nummer två, men hon somnade igen innan vi hann lyfta och sov ca 6 timmar och så var hon vaken två. Jag sov däremot inget alls.. :/ Kollade på två filmer istället, In Time och Footlose. De var bra båda två! När vi landat i Köpenhamn och hämtat väskorna o sådär började den sista resan hem och då ville jag bara komma hem! Ellie var trött igen men hon skulle promt vara vaken hela väg hem, gnälla och skrika och var på allmänt dåligt humör. Men jag förstår henne! Hon var trött på att resa efter över 30 timmars resande! När vi lämnat av allihopa i Ekornahult så somnade Ellie som en stock i bilen! Vi var hemma vid 13 tiden och då tog jag en härlig skön och efterlängtad dusch! Det behövdes verkligen!! Såg ut som hej kom och hjälp! Sen kröp jag ner i sängen jämte Ellie och så sov vi som små grisar tills klockan 17. Det var skönt! Kim hann vara hemma typ 5 minuter sen åkte han iväg och skulle kolla lite på jobbet och sådär. Fast han har längtat hem i över en vecka nu så jag trodde inget annat heller! Han kom hem med pizza från Happy Time, och efter vi ätit det blev vi båda dåliga i magen! Riktigt dåliga! Vet inte om det var dålig eller om magen inte är van.. Jobbigt är det iallafall! Sen slängde vi oss i soffan och kollade på tv. Kim och Ellie sov några timmar till och jag fick ett snabbesök av Sara & Frida. Härligt att ses igen! Jag har saknat alla mina vänner!! Även jag däckade i soffan sen. Inte konstigt när jag sovit så lite de sista dagarna. Trodde Ellie skulle vara vaken hela natten nu, men hon somnade strax efter 12 och jag hoppas hon sover tills morgonen. Peppar peppar. Vi får se.. Vi jobbar på att vända tillbaka dygnet. Det är lite jobbigt när vi haft 11 timmars tidsskillnad! Både med sömn och mat och allting! Vi va så hungriga innan så jag ställde mig och kokade makaroner och stekte köttbullar vid 23.30. Haha! Det var det smidigaste jag kunde göra, kylskåpet är ganska tomt!! Kim och Ellie får handla imorgon. Jag åker till Stockholm imån bitti. Med Tesan. Vi ska möta upp Pernilla och Ulrika där och så ska vi gå på Brolle och sen blir det party för hela slanten! Jag har sparat mig och laddat i flera veckor nu ju! Haha.. Så jag har precis packa upp våra väskor (nästan allt) och packat om min väska och Ellies skötväska så Kim får de smidigt imån.. Nu ska jag se om jag kan somna igen. Men det blir nog inga problem!! :) Godnatt Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback