Ellie busar lite med sin farmor & alla doc...

img_2830 (MMS)

Ellie busar lite med sin farmor & alla dockorna innan det är dags att åka iväg. Idag har varit en stressig och jobbig dag. Det är först nu som jag kan slappna av och ta de lite lugnt. Kim har varit hemma från jobbet, men han har varit sjuk så han har legat i soffan HELA dagen och jag har fått göra allt. Det låter inte som så mycket när man säger att man ska packa för nästan tre veckor, eller jo kanske, men det är jävligt mycket att tänka på. Särskilt när man har en liten Ellie som ska vara med och hjälpa till och packa upp och packa ner och när man samtidigt ska försöka hålla iordning hemma och fixa och dona så att det ser någorlunda fint ut när man kommer hem igen. Sladdar ska dras ut, blommor ska vattnas, disken ska köras, lampor ska släckas, tvätten ska hängas.. De finns o göra innan man åker iväg om man säger så. Sen är det en resväska till mig, en till Kim och en till Ellie som ska packas. Ett handbagage till mig och Kim, ett till kameror och dator och ett till Ellie. Sen vätskor på ett ställe, mat till Ellie på ett och snacks och tidningar och leksaker och böcker och blöjor och extrakläder och bla bla bla. Det har tagit hela dagen. Vid halv åtta skulle vi åka hemifrån, vid sju gick Kim upp ur soffan och in i duschen Men jag tror jag fått med allt och att allt ligger packat i rätt väskor. Det lär vi ju märka annars.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback