Den nakna sanningen.

När man ser det svart på vitt så mår jag dåligt över hur jag såg ut innan. Jag har aldrig tyckt själv att jag varit fet. Men så fel jag hade.. Såg jag inte det själv?! Iofs så vägde jag bara som mest ett litet tag innan jag tog tag i det, och tur var väl det!

Jag ska berätta lite om min viktresa genom mina 26 år.. haha.. När jag var liten så vägrade jag äta emellanåt och mamma fick i princip tvinga i mig maten hemma. Jag blev till och med tvingad att äta råa ägg och massa mosad banan för att jag inte åt ordentligt. När jag blev äldre så var jag fortfarande ganska smal, eller normalviktig.. Sommaren mellan högstadiet och gymnasiet gick jag upp ca 10 kg. Jag gick från 52 kg till 62 kg på bara några veckor. Sen stannade jag på den vikten ganska länge och så gick jag upp några kilo till.

När jag träffade min sambo för 6 år sedan gick jag från 69 kg till 62 kg. Det var när man ville vara lite snygg och brydde sig om hur man såg ut i början på förhållandet! haha.. Sen började sambokilona smyga sig på och jag ökade och ökade sakta och när jag blev gravid med Ellie 2009 vägde jag 75 kg. Jag minskade dock till 72 kg i början av graviditeten eftersom jag mådde så illa och när Ellie föddes hade jag gått upp 17 kg till. Jag vägde då 89 kg. Och vilken mage jag hade! haha..



Efter Ellie kommit gick jag ner till 72 kg igen på bara tre veckor. Alldeles för snabbt tror jag! Magen var ju lite större och lite slappare än från början men ändå. Men sen började kilona smyga sig på igen och när jag mer än ett år eftert att jag har fått barn upptäcker att jag väger 82 kg mår jag inget bra alls!! Då kan jag inte skylla på att jag fått barn längre! Jag märkte av det när det var dags att börja jobba igen. Kläderna satt som ett korvskinn och konditionen var alldeles för dålig!

Då tog jag tag i mig själv och min kropp på riktigt. För min egen skull. Jag mådde inget bra, varken fysiskt eller psykiskt.

Jag har nog testat det mesta i bantningsväg och olika dieter och träningar och metoder. Men alltid så har jag tröttnat efter ett tag när det inte hänt så mycket och då gett upp och så halkat in i gamla vanor igen!

Jag har alltid hållit igång mycket och rört på mig och varit hyfsat stark och smidig. De kan man inte tro med de bilderna ni kommer få se! haha.. Men jag har varit väldigt svag för skräpmat! När Ellie blev lite större så var det smidigare att köpa mat än att laga mat. Det sparade ju tid! Så vi åt ute de flesta dagar i veckan  och då var det pizza eller hamburgare. Godsaker och sötsaker har jag aldrig varit så mycket för, men fet mat, det är grejor det! haha..

Jag är stolt över mig själv och tycker att det har varit roligt att träna, äta bättre och gå ner i vikt! Visst har det varit jobbigt ibland att ge sig ut på en promenad eller att ta sig tid till en promenad eller ett träningspass när man har fullt upp med allt annat, men jag har gjort det och det är jag stolt över! Jag har aldrig mått så bra och varit så nöjd (Ja, lite finns fortfarande att ta av, men de fixar jag) som jag är med min kropp nu. Jag mår bättre av att utesluta kolhydrater och socker ur min kost och jag känner att jag mår bättre allmänt, jag orkar mer och har mycket bättre kondition! LCHF har funkat kanon för mig och det tänker jag fortsätta med ett tag!

Här bjuder jag på några före och efter bilder från nu och från förra sommaren. Kim undrade hur jag kunde lägga upp dem här, han skulle aldrig göra det sa han! Men jag hoppas på att kunna inspirera andra som känner sig missnöjda med sin kropp att börja äta rätt och börja träna!

Det går bara man vill! Det krävs lite vilja och lite disciplin, men man mår så jävla mycket bättre efteråt! Det är underbart att känna sig nöjd med sig själv och när man kommit till sitt mål så är det verkligen värt allt slit!!

Bortse från att jag är osminkad och ofixad! Det bjuder jag på det med, för det var de ända bilderna jag hittade.. haha..

DEN NAKNA SANNINGEN!







Och här kommer mina mått en gång till:

Det första är när jag började i slutet på förra sommaren, sen är det vid nyårsskiftet, i slutet på Januari, och så nu.

Överarm:......34cm.......30cm.........29,5cm......28,5cm     Totalt  -5,5cm
Byst:...............108cm......102cm.......98cm.........94cm                  -14cm 
Under byst:...93cm.......88cm.........87,5cm......82,5cm               -10,5cm
Midja:............96cm........87cm.........85cm.........78cm                  -18cm
Mage:...........100cm......93,5cm......92cm.........85cm                  -15cm
Rumpa:..........110cm......106cm......104cm.......98cm                   -12cm
Lår:.................69cm........65cm........63,5cm......59cm                   -10cm

Totalt i vikt  - 16,6 kg.

Kommentarer
Postat av: s

men herremingud..vad fin du blivit..inte illa..

2012-04-18 @ 10:47:01
Postat av: Pernilla

Du har varit/är så duktig <3 helt otråligt bra kämpat, love you <3

2012-04-18 @ 12:51:34
Postat av: Petra

Fy fan va du är bra!!! Puss på dig <3

2012-04-18 @ 13:36:22
Postat av: Malin

Du är så duktig Johanna! Vilken skillnad!! Keep it going!! :)

2012-04-18 @ 15:44:05
Postat av: S

Kanske man kan få lite tips av dig efter barnafödandet då?

2012-04-19 @ 16:56:07
Postat av: Frida

Va duktig du är! Snacka om skillnad :) Kör hårt!

2012-04-21 @ 13:47:46
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback