Vi är hemma nu. Svärmor kom och hämtade os...

img_9465 (MMS)

Vi är hemma nu. Svärmor kom och hämtade oss på sjukhuset innan idag. Det har varit en lång natt och förmiddag där. Jag har sovit ganska dåligt och Ellie också. Har fått ta upp henne med jämna mellanrum och hon har klängt sig fast vi mig och kramat mig tills hon somnat igen. Läskigt, men mysigt på samma gång. Hon var vaken ganska länge vid 6-tiden, men sen somnade honom igen och sov till nio. Jag hann äta frukost och kolla lite på tv innan hon vaknade. Men det är ju inte konstigt att hon är trött, det har varit en lång natt för henne och hon har haft feber hela natten. Läkarn tittade lite på Ellie i morse och hon verkade lite piggare och han konstaterade att det antagligen var vanliga feberkramper som hon hade. Och att det inte är något som är farligt, även om det kan se ganska läskigt ut. Det kommer ofta när barn har något annat virus i kroppen och när febern stiger hastigt. Och ellie har varit lite förkyld nu i några veckor. Men vi ska vara observanta när hon blir sjuk och får hon feber ska vi försöka hålla den nere med Alvedon och Ipren. Svärmor berättade att alla hennes barn hade feberkramper nån gång och att Kim hade det väldig ofta. Han fick tom äta medicinmot det i ett år. Det är ofta killar som får det. Mina bröder hade också det flera gånger. Och då är det inte lustigt att Ellie får det, eftersom det finns i familjen. Det är ofta ärftligt. Hon hade ganska hög feber nu i eftermiddags också, men hon har fått Ipren och Alvedon och nu kändes hon ute riktigt lika varm. Hon har sovit mestadelen av dagen och nu sover hon igen. Stackars lilla pluttan! Och å så ont det gör i mammahjärtat när hon är sjuk.. Hoppas natten nu går bra och att hon är piggare imån. Jag stannar antagligen hemma med henne imån också. Så vi kan mysa och gosa och så hon blir frisk ordentligt. Min lilla prinsessa! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback