Sen ikväll hände något som fick mitt hjärt...

img_9923 (MMS)

Sen ikväll hände något som fick mitt hjärta nästan att hoppa ur kroppen och jag har nog aldrig varit så rädd.. Jag och Ellie gick och la oss vid åttatiden och kollade på idol. Hon var väldigt trött fast hon sovit tre timmar på dagen. Hon kändes lite varm också så jag gav henne en Alvedon. Hon har varit ganska seg hela dagen och väldigt gnällig. Hon fick välling och så kröp hon runt lite i sängen och stånkade och sen somnade hon. Jag också. När jag vaknade igen vid elva-tiden så låg Ellie med öppna ögon och ryckte med armen på nåt konstigt vis med jämna mellanrum. Hon var inte kontaktbar och hon var jättevarm! Jag ropade på Kim som var i köket och han kom in och lyfte upp henne och hon dreglade och ryckte i hela kroppen och ögonen var öppna, men gick inte få någon kontakt med henne. De gick ut i köket och hon kräktes och krampade med huvudet och kroppen och det såg jättehemskt ut! Jag ringde 112 och de skickade en ambulans. Vi la henne i sängen och klädde av henne och hon bara låg och skakade och yrade i 15 minuter ända tills ambulansen kom. Vi virade in henne i en filt och så fick vi åka in till sjukhuset. Hon var likadan hela vägen in till ryhov! Där undersöktes hon och efter ett tag så öppnade hon ögonen och var vaken på riktigt. Första gången sen hon somnade som hon var kontaktbar! Hon fick Alvedon och Ipren och det kändes som febern gick ner lite och hon blev lite lugnare. Vi blev inlagda så de kan observera lite och eventuellt ta lite fler prover imån, för det var lite olikt feberkramper, men troligen så är det det som hänt. Jätteläskigt! Nu ligger vi i varsin sjukhussäng och jag ska försöka sova. Ellie drack en flaska välling och sen somnade hon så hon sover så gott här jämte mig nu! Får se om jag också kan göra de..


Kommentarer
Postat av: Petra

Darling<3

2011-09-13 @ 07:54:49
Postat av: Isabelle

Stackars er! :( vilken kväll. Hoppas att hon kryar på sig snart så att ni får komma hem :-) Kram till er båda<3

2011-09-13 @ 08:27:24
Postat av: sara

Åh hjärtat <3 puss på er

2011-09-13 @ 09:44:51
Postat av: Malin

Åh lilla Ellie!!! Hoppas att det "bara" var feberkramper. Fy vad otäckt! Skönt att ni blir riktigt omhändertagna nu på sjukhuset. Massa kramar!

2011-09-13 @ 10:23:00
Postat av: Frida U

Usch! Fy sjutton. Skönt att ni mår bra! <3

2011-09-13 @ 11:03:18
Postat av: Petra

Darling <3

2011-09-13 @ 11:08:23
Postat av: Pernilla

Tänker på er <3 Hoppas allt går bra, Puuuuss

2011-09-13 @ 13:09:12
Postat av: Johanna

Åh vad söta ni är allesammans! <3

2011-09-13 @ 17:05:13
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fy vad läskigt!!!! =( Lilla pluttan! tusen pussar till er

2011-09-14 @ 20:51:43
URL: http://jeeessssica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback