Bodyart!

Idag har jag varit och tatuerat mig! ::))

Jag gjorde två st tatueringar. En på handleden och en på baksidan av smalbenet. Den första gjorde inte ont alls, men den på benet sved riktigt gött några gånger!

Jag bestämde mig redan innan sommaren vad jag ville göra, men tänkte att det var bäst att vänta ändå.. Men nu så var jag redo. Jag gjorde dem hos Christoffer på House of Pain inne i stan. Han är superduktig och jag är helnöjd! :)

Lite svårt att få med dem rättvist på bild, men jag gjorde mitt bästa.

På handleden gjorde jag två stjärnor. En som symboliserar Kim och en mindre för Ellie. Och så när vi förhoppningsvis får fler barm så fyller jag på med fler små stjärnor! :)


Och på baksidan av smalbenet, längst ner på vaden gjorde jag ett par änglavingar. De blev mycket bättre än jag trodde att de skulle bli. De står för mycket, men svårt att förklara, det är en slags skyddsängelsymbol. 

Jag gjorden den även för att vissa människor verkligen har änglavakt här i livet. Däribland en av mina bästa kompisar.. När jag ser den så påminns jag om hur skört livet kan vara och att man verkligen ska ta vara på livet här & nu.


Sen så har jag mina två gamla tatueringar.
Den ena är jag jättenöjd över, den andra mycket mindre nöjd över..

Draken som jag gjorde när jag gick i 8:an eller 9:an (minns inte) betydde inget särskilt för mig när jag gjorde den. Jag gjorde den mest för att jag ville ha en tatuering och jag tyckte om den. Bestämde det precis innan jag skulle göra den, så det var inget jag gått och planerat och funderat på länge. Tyvärr så är den inte så fint gjord och jag skulle behöva fylla i den någon dag... Eller räta ut linjerna på nåt sätt. Eller helt enkelt tatuera över den! :)
 

Texten på foten har jag designat själv och den gjorde jag för 3 år sedan tror jag det är nu. Det står "Carpe Diem" & "Amor Vincit Omnia" vilket betyder "Fånga Dagen" & "Kärleken övervinner allt". Det tycker jag är jävligt sant! ::))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback