Helgen som va...

Jag har vatt dålig på att blogga några dar nu.. Har inte hört av mig alls på 4 dar, det har nog knappt aldrig hänt innan.. Men jag ska försöka hålla er lite uppdaterade! :)

FREDAG!

På Jobbet i fredags ägnade vi hela dagen åt att samla löv. Det kändes ganska meningslöst för när jag kört över ett kvarter och samlat upp alla löv så blåste det direkt ner nya igen.. Det var helt sjukt, det bara regnade löv! Så jag kan tänka mig att det finns en del att göra på jobbet imån!!

Här kommer några kort från Jobbet i Fredags..

Det var dags att lägga på locket på fontänen i minneslunden.


Min fina arbetskamrat Gunda.


En överlycklig Jenny fick testa Nickes traktor.


Nicke hade koll på läget och kollade så inget hände med bilarna som stod parkerade jämte!! :)


Alla fick hjälpa till att lägga på locket eftersom det väger ca 150 kg.


Det bara regnade ner löv!


Och här var det tomt för bara en liten stund sedan..


Likaså här.. Men det är bara att fortsätta och fortsätta samla..


På kvällen var vi bjudna på middag hemma hos Malin, Issa, Alva & Linnéa. Vi var 10 vuxna och 3 barn och vi hade supertrevligt! Det bjöds på dumansdipp med sallad och taccochips. Det var mycket gott! Kom fram till att det var fyra år sedan jag åt det sist! Och först. Det är enda gången jag ätit det och det var Malin som gjorde det då också! Himla gott är det iallafall!

Till efterrätt bjöds det på pannacotta med noblesse och hallon. Också supersmaskigt! Jag brukar inte tyvka om efterrätt, men det var riktigt gott! :) Det hade värden och värdinnan gjort mycket bra! :)

Sen fortsatte kvällen med massa tjöt och fortsatt trevligt umgänge och vid 23.30 nångång begav vi oss hemåt! :)

Bordet var så fint dukat!


Mysigt!


Alla gästerna till bords!


Vällingtime! ::))


Petra & Malin.


Jag, Christel & Mia.


Kim, Alva & Danne.


Petra, Malin & Jag.



LÖRDAG!

I Lördags åkte Kim iväg tidigt och jobbade och jag och Ellie var hemma och fixade lite. Sen åkte vi en sväng in till Blomsterlandet och shoppade loss lite! Vad mycket fint de hade där! Har inte varit där på jättelänge, och jag blev riktigt positivt överraskad! Köpte massa fina saker! :) Lite blommor, blomkrukor och lite småpyssel.

Sen var vi inne i mattaffären på Eurostop, de hade halva priset på alla mattor. SKulle igentligen inte köpt nån matta, men det var tre styckna som fick följa med mig hem! Kunde ju inte låta bli när det var så billigt! haha..

Sen åkte vi ut till Ekornahult och hämtade några saker och sen hem och så vilade vi en stund. Sen kom Kim hem och så fick vi besök av Anders & Marie (Kompisar till Kim).
Efter det gjorde jag mig iordning och så åkte jag till Pernilla. Vi gick upp till min bror Johnny (som bor i lägenhet över Pernilla) och så hade vi lite spontan-halloween-fest med femkamp för killarna och så blev det en sväng in till Krogen. Det var sjukt mycket folk inne i stan! Vi tänkte gå till Harrys, men det var svinlång kö så vi gick till Olearys istället. Vi hade skitkul och träffade på en hel del kändisar. Det var riktigt roligt att träffa en del folk igen som jag inte stött på på hur länge som helst! Efter krogen blev det nattamat på Evergreen och så en nattaöl i Taberg innan det var dags för hemgång. Var hemma jättesent, eller jättetidigt kanske jag ska säga.. :) haha. Men så kan de gå ibland!

Jag hade iallafall en skitrolig kväll! Tack alla ni som gjorde den så bra! ::))

Bilderna kan ni titta på HÄR! :)










SÖNDAG!

Söndagen var ingen rolig dag!! Det var nog en av de tråkigaste och jobbigaste dagarna på länge! Kim åkte iväg mitt på dagen och var borta till kvällen. Jag åkte ut till mamma i Ekornahult och gjorde så lite som möjligt. Jag sov när Ellie sov och när hon var vaken så låg jag jämte henne på golvet och lekte med henne.. Det var så skönt att komma hem på kvällen och ännu skönare att gå och lägga sig när Ellie somnat!! :)

Målartime i Ekornahult.



Kommentarer
Postat av: Jenny Svensson

Heej Johanna! vilken trevlig blogg du har:)

o vad jag saknar jobbet när jag såg dina bilder :P

Kram

2011-11-08 @ 12:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback