Ellie hjälpreda.



Ellie ska hjälpa till med allt. Det kvittar vad jag ska göra så ska hon göra det också. Idag när jag lagade middag så skulle hon stå så nära hon kunde och titta på vad jag gjorde och hon gjorde några tappra försök att hjälpa till också, men det gick inte så bra! Men hon är iallafall bra på att plocka ur diskmaskinen och att torka upp saker! :)

Och så förstår hon så mycket så man kan börja ta lite hjälp av henne nu! Haha. Typ: -Ellie, hämta mammas telefon. Och så gör hon det! Eller: -Ellie, stäng dörren. -Ellie kan du gå och hämta dina skor så ska vi ta på dem. Haha..

Hon har börjat klättra mer nu också! På stolar och bord och pallar och lådor och typ allting! Och hon är riktigt duktig på det! Jag hittar henne uppe på köksbordet flera gånger om dagen! Hoppas det är nåt som går över snart, för jag får hjärtat i halsgropen varje gång hon sitter på bordet eller står på en stol eller klättrat upp och fastnat nånstans. Det går ju inte hålla koll på henne precis hela tiden heller, då hade jag ju inte kunnat göra nånting annat än just det på hela dagen! Och så vet hon såväl hur hon ska göra för att nå det hon vill ha, hon springer och hämtar sin lilla pall eller sin lilla stol och ställer sig på. KLÄTTERAPA! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback