Vi åt knäckemacka med julskinka och senap ...

img_5108 (MMS)

Vi åt knäckemacka med julskinka och senap på innan. Gud vad gott det var! Och så gjorde jag mackor till jobbet imån med julskinka på till både mig och Kim. Vilken lyx! Årets första julskinkemackor. Idag har varit en dag med städ och tvätt och sådant där annat roligt! :) Iallafall lite har jag hunnit med. Ellie var lite smått uttråkad innan så vi åkte ner till Öppna förskolan några timmar mitt på dagen. Så hon fick leka av sig lite! Det var första gången jag var där på en måndag. Det var trevligt och ganska mycket folk och några som vi kände igen. Ellie har hur mycket energi som helst nuförtiden och det är jobbigt ibland att hon kräver så mycket tid hela tiden! Eller inte tid, men engagemang. Ibland känns det som att jag inte får någonting gjort alls, och det är frustrerande när tvättberget växer och disken svämmar över och det är det ena med det andra. Fast så är det ju att ha en 1,5 årig liten tjej hemma. Men ni förstår säkert vad jag menar. Jag måste ju få klaga lite ibland.. :) Hon leker jättebra själv, men hon vill ofta att vi leker tillsammans eller läser eller busar och när jag inte riktigt är på det humöret så är det jättebra att hon får leka av sig med andra barn ju! Tror att hon kommer stormtrivas på dagis sen när det är dags! När kim kom hem åt vi middag och sen busade vi runt en stund här hemma. Ellie älskar när vi busar hela familjen och hon kramas och pussas som aldrig förr! Jag gick en kvällspromenad till Taberg och solade på Trim och sen hem igen. Det var skönt! Jag sprang halva vägen hem och det var jättelängesen jag sprang, hade glömt bort hur skönt det faktiskt är! Jag var helt slut och svettig när jag kom hem! :) Pratade lite med en tjej på trim också om att börja träna där. Tror faktiskt att jag ska göra det! Det känns bra och jag måste verkligen ta tag i träningen nu igen! Känner mig ganska förslappad om jag ska vara ärlig! Och är det inte dags att börja kämpa för beach 2012 redan nu!? Haha.. När jag kom hem var Ellie fortfarande vaken och fick ett raseriutbrott när vi försökte lägga henne. Men tillslut gick det när vi mös ner oss hela familjen i sängen och när både hon och Kim somnat smög jag upp för lite ensamtid vid datorn. Så lugnt och skönt var det hemma då! Nu ligger jag nerbäddad i sängen igen och ska alldeles strax släcka och stänga av mobilen och ställa klockan. Klockan 5.45 ringer det imån så det är nog bäst jag försöker sova nu! Natti Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback