Söndag 20 November.

I morse hjälptes vi åt jag & Kim att städa iordning lite här hemma, fixa lite med disken o tvätten sådär. Helt otroligt!! Att vi hjälptes åt alltså! :) Det händer sällan, men det går ju riktigt fort när vi gör de ju! :)

Sen åkte vi på två husvisningar, och sen tog vi en tripp in till Olssons på Österrängen. Hela familjen. Jag var ute efter en overall till Ellie. Mamma köpte en i Ullared sist hon var där, men den var alldeles för stor, så den fick lämnas tillbaka. Sen har jag letat inne i stan, men inte hittat någon jag fastnat för. Antingen har de vatt slut, eller inte riktigt i min smak eller så har de vatt för dyra. Jag tycker det är riktigt surt att ge 600-800 för en overall. Ellie har ju två, eller tre faktiskt, uppsättningar med termosbyxor och jacka, så då kommer vi ju ändå variera.

Iallafall så hittade jag en jättefin röd overall till henne! För 250kr! Den fanns bara i Strl 92, men vi provade den på henne och det gjorde inget att den var lite stor. Tror den blir kalas! Sen så hittade vi även en liten brun skinnjacka som vi inte kunde låta bli att köpa. Den var skittuff på henne och inte jättedyr heller. 239:- gav vi för den. Har kollat efter en mer vanlig jacka som hon kan ha till lite mer fint, och då passar ju denna jättebra. Den är ju inte jättevarm, men med en tjock tröja under så funkar det ju ett tag till. Särskilt om vädret ska fortsätta såhär! 12 grader har det varit ute idag! Och till våren kommer den också vara perfekt! :) Och så fick Ellie lite andra kläder och jag hittade en jättefin huslykta som jag inte kunde låta bli att köpa till min samling!! :)

Efter våran lilla tripp så körde vi hem Kim och sen åkte vi ut till Ekornahult en sväng. Där åt vi middag och sen spenderade vi några timmar framför datorn med att leta resor. Vi ska åka iväg hela (stora) familjen i 2 veckor i februari eftersom mamma & pappa fyller 50 nästa år. Så då letar vi efter en bra resa till nåt bra ställe. Har varit väldigt inne på Usa. Ev. Hawaii. Men nu kollade vi även på Kuba & på Mexico. Annars är Thailand ett alternativ också, men de flesta av oss har redan varit där flera gånger, så det känns lite roligare att prova nåt nytt!! Vi får se, vi får se vad det blir! Kul ska det bli iallafall! ::))










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback