Någon efterlyste recept och bild på min ri...

img_8084 (MMS)

Någon efterlyste recept och bild på min ricicrispitårta. Vet att jag lagt ut det här innan, men orkar inte leta efter det inlägget nu.. Här kommer en bild från tårtan vi gjorde på Jimmys 20-års kalas. Det är banan och gul kiwi på. Receptet kommer här:  RISCRISPTÅRTA! Till tårtbotten: 6 äggvitor 4 1/2 dl socker 6 dl riscrisp Smörkräm: 4 äggulor 1 dl grädde 1 dl socker 1 msk mjöl 125 g smör 1 tsk vaniljsocker  Garnering: 3-5 dl grädde Dajm, jordubbar, frukt GÖR SÅHÄR: Tårtbotten: - vispa äggvitorna i 3 minuter.  - ha ner sockret och vispa ytterligare 3 minuter. - rör sedan lätt ner 6 dl riscrisp Bred ut i långpanna och grädda i ca 65 min i 125 grader. Smörkrämen: - koka ihop äggulorna, grädden, sockret och mjölet tills det tjocknat.  - ta av från plattan. - rör sedan ner 125 gram smör i klickar och 1 tsk vaniljsocker.  Bred ut på kakan. Garnera med 3-5 dl grädde och valfri frukt eller Dajm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback