Idag började jag dagen med ägg- och bacon ...

img_0961 (MMS)

Idag började jag dagen med ägg- och bacon frukost hos mamma i Ekornahult. Smaskigt! Det behövdes efter min dåliga natt! Har sovit hur dåligt som helst! Kanske för att jag fick ställa klockan först på tre för då skulle Kim åka, sen på sex för då skulle jag möta upp pappa utanför och lämna en grej till honom och sen på sju. Och jag vaknade vid fem och kunde knappt somna om igen.. :( Jag lämnade kvar Ellie hos mamma och så åkte jag på perennkurs i Norrahammar. Genom jobbet. Det var trevligt och intressant och mycket givande!! Efter det åkte jag hem och fyllde tummlaren med tvätt och så vidare ut till Ekornahult. Kim är på kurs i Arvika tills imånkväll så inatt sover jag och Ellie i Ekornahult. Vi har spenderat kvällen med middag, bus, utelek i kylan, dusch, tv och varma mackor! Ellie har fyllt på blåmärks- och bulsamlingen lite och lyckades innan ramla rakt in i bordsbenet på soffbordet och bet sig samtidigt någonstans inne i munnen så det bara rann blod. Usch. Känns som det händer nån olycka varje dag. Men så länge det ute är värre än så så är de ju ok. Ellie är ju faktiskt överallt och ingenstans och klättrar och har sig och hon måste ju också lära sig! Hon har också lärt sig massa nya ord på senaste!! Senaste orden är (fast på sitt språk, men vi fattar ju!) blöja, salva, tack, Julia, ja, se, titta, kisse, brumbrum, banan och docka. Och så vet hon hur fåret/lammet, kossan, vovven och kissen låter. Sen några andra saker hon kan. Hon förstår nästan precis allt som man säger till henne och hon är väldigt duktig på att lyssna och göra som man ber henne! :) Hon ska vara med precis överallt och hjälpa till med allt! Hon hjälper gärna till med tvätten, disken, städning mm. Haha.. Hon vill inte att några dörrar eller skåp ska stå öppna så hon stänger allt hon ser är öppet. Hon kan ta av sig skorna själv när vi går in, och ställa dem där de ska va. Hon säger till när hon har bajsat. Hon vet precis vad hon ska göra och vilka saker som ska fram när hon ska bada. Hon vet vart hon har sina kläder och försöker klä på sig själv. Ja, listan kan göras lång. Hon utvecklas hela tiden och blir mer och mer självständig och hon är verkligen en liten minimänniska. Mammas lilla prinsessa! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback