Bloggtorka?!

Jag har varken haft tid, lust eller ork att blogga nu på några dar igen.. Tiden går så himla fort och jag tänker att jag kan göra de sen, sen, sen.. Men de blir aldrig riktigt tid för de..

När jag började blogga så sa jag att jag skulle blogga tills Ellie var ett år ungefär. Sen skulle jag lägga ner. Skriva ut allt jag skrivit om graviditeten och Ellies första år och göra en liten bok och spara den. Men sen har jag fortsatt och jag tycker det är kul att skriva av mig och visa alla fina korten jag tar. Annars är de ju bara jag som ser dem..

Men frågan är, är det verkligen någon som läser min blogg och skulle bry sig om jag slutade blogga?! Förutom alla mina vänner då.. Hmm.. Tål att tänkas på om jag ska fortsätta blogga eller inte..

Kan ju berätta lite kort om min helg iallafall. Har haft det jättebra och hunnit med ganska mycket. Förutom alla de vanliga måstena som man måste göra hela tiden, typ tvätt o städ o disk.. :)

I torsdags efter jobbet plockade jag upp Emelie V och så åkte vi hem till Sara & Alice för lite fika. Frida & Lucas var där också och det var trevligt att träffas allihopa och tjöta lite! Sen åkte jag och Emelie in till stan och så käkade vi och umgicks hela kvällen. Mycket trevligt var det eftersom vi inte träffas så ofta! För er som inte vet så gick jag & Emelie V gymnasiet tillsammans. Och Sara & Frida också! Vi gick i samma klass! :)

I Fredags slutade några av våra säsongare på jobbet så det var en lugn dag med mycket fika, god mat och avslutning. Sen åkte jag in till stan en snabbsväng och hittade en jättefin svart blus på ONCE som fick följa med mig hem. Handlade på vägen hem och sen städade jag och lagade middag hemme och så kom Björn, Ida & Amalia på middag och sen blev det lite gott att dricka och så hade vi en supermegatrevlig kväll! De var kvar ända till 2.30 och när de gått så var jag och Kim uppe ett tag till så det blev en sen kväll. Men så rolig! Vi har verkligen superkul tillsammans! :)











I Lördags var vi hemma mestadelen av dagen och tog de bara lugnt. Kim åkte en sväng till verkstan och Jag & Ellie åkte till Pernilla. Sen åkte jag & Pernilla till Vireda och tände ljus och la en fin höstdekoration på farfars grav i Vireda. Det var så fint med alla ljusen som lös överallt på kyrkogården. Det är fint att bara gå runt och titta på kyrkogårdarna just denna helgen när det är Alla Helgon. Mysigt! På hemvägen stannade vi till en sväng hos Sara, Jimmy & Alice. Jeanette och Kian var där också och jag fick mysa en liten stund med Kian. Minimini var han! :) Sen åkte jag hem och jag och Kim kollade på The Adjustment Bureau som han hyrt. Den var riktigt bra!





Sen idag så har vi varit i Axamo och kollat lite hos en tjej som skänkte bort massa grejor. Hittade några fina krukor och ett litet bord.. Det blev snabblunch i bilen från McDonalds.





Sen körde Kim mig & Ellie till Petra & Hugo och så spenderade vi några timmar tillsammans. Vi var ute en sväng, gick till lekparken och sen var vi hemma och tjötade och umgicks. Vi träffas inte heller så ofta så det var också väldigt mysigt! Petra börjar bli en riktig tjockis nu! Hihi.. Så mysigt med hennes fina gravidmage! Ska bli spännande att se vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne i hennes mage! Tiden kommer gå fort, bara drygt 3 månader kvar tills hon är beräknad!













Kim kom och hämtade oss och så åkte vi på husvisning. Sen var vi hos Pernilla en sväng, jag skulle tagit ut mitt löshår idag, men det blev inget med det så det ska jag göra på Tisdag istället. Vi åkte hem och fixade lite och sen när Ellie somnat kom Björn & Ida ner på lite filmmys. Vi kollade på Blitz. Den var också helt okej faktiskt! :)

Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på veckans avsnitt av Bonde Söker Fru. Har sett fram emot det! Och så är jag ju hemma med Ellie imån så då kan vi sova lite längre och då behöver jag faktiskt inte gå och lägga mig riktigt än! ::))

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag läser din blogg så jag tycker du ska fortsätta, men jag känner som du ibland också. Men det verkar som om fler än man kan tänka sig faktiskt läser. :)

2011-11-07 @ 06:48:49
Postat av: angelica

Sluta inte blogga! Jag älskar att följa din blogg :) Men jag vet själv att man inte alltid har tid eller lust att skriva. Då skiter man i det och skriver när man har lust. Det gör ingenting!



Hoppas du hittar skrivarglädjen igen!

2011-11-07 @ 13:59:30
URL: http://angelicaviklund.blogspot.com
Postat av: sofie

Ja följer din blogg dagligen,så NEJ sluta inte blogga.Hoppas du hittar glädjen att börja skriva oftare igen :)

2011-11-07 @ 14:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback