Barn gör inte som vi säger, de gör som vi gör!

Ellie är överallt och ingenstans med sin lilla stol. Man får verkligen passa sig nu vad man lämnar framme! Hon skjuter fram den till bänken och klättrar upp på den och så flyttar hon med sig den överallt i hela köket för att komma åt det hon vill! Hon ska var med på allt och vill gärna hjälpa till med allt och hon gör inte riktigt som jag säger när de blir för mycket, utan hon gör ju bara som jag gör!

Idag hjälpte hon mig att göra potatisgratäng, kassler och sallad. Jag skar och hon la i skålen. Hon är verkligen jätteduktig för hon ser precis vad jag gör och så vill hon göra likadant. Hon hjälper mig plocka ur diskmaskinen, hon tar disktrasan och torkar lite här och där och hon ser till så att alla skåp är stängda hela tiden.

Henne kan jag nog ha nytta av om några månader! Haha.. Nä, det är roligt när hon hjälper till! Men ibland om man är lite stressad så kan man bli lite lätt frustrerad bara. Men då är det bara att ta några djupa andetag så funkar det också. Det har jag fått göra x antal gånger idag när vi vatt hemma och städat och fixat nästan hela dagen. Jag får ju göra allt dubbelt upp känns det som! Jag plockar undan något, Ellie plockar fram samma sak igen. Eller nåt annat. Jag dammsuger, Ellie smular ner. Jag slänger tvätten i tvättkorgen, Ellie plockar ur den. Jag bäddar sängen, Ellie rullar runt i den och slänger iväg kuddarna. Och så fortsätter de.. Men de e väl bara att kämpa på, än sålänge har jag ju bara en liten skitunge som busar runt. Det blir värre sen när vi får fler barn. och särskilt då som jag ska ha en hel skock! Haha.. :)






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback