Måndag.

Ellie och jag började dagen med en riktig mysfrukost.









Sen ville Ellie leka lite, och då så klart hennes favoritlek som är att klättra upp och ner på stokkestolen. Hon tycker det är jättekul! Och att kolla ut genom fönstret såklart! :)









Även mina shoppingkassar var rätt intressanta att leka med idag! :)





Efter vi hade ätit frukost och gjort oss iordning lite kom Sara. Sara som snart ska ha en liten bebis! Hon är beräknad nu på onsdag, så den kan ju titta ut när som helst nu. Spännande!! Jag längtar så! Nästan lika mycket som hon och Jimmy gör! :)

Saras mage.


Såhär fint blev det i mitt fina skåp.


Sen busade vi lite med Ellie. Och vet ni vad?! Ellie tog sina allra första steg idag!! Utan stöd! Det är stort! Jag skulle visa Sara att Ellie kunde stå helt själv och sa -Titta här. Men när jag släppte Ellie så stod hon inte stilla utan tog 3-4 steg till lära-gå-vagnen. Nu dröjer det inte länge tills hon kan gå själv utan stöd! Hon kanske går på sin 1-års dag?! :)











Sara & Ellie busar..


Sen gick vi ut på uteplatsen en sväng. Det var lite kallt i skuggan, men det var skönt. På andra sidan huset var det stekhett i solen. Jag klippte gräset medans Sara underhöll Ellie. Eller Ellie underhöll Sara. :)









Och efter det gick vi in och åt middag. Vi lagade pasta och pastasås med champinjoner, kyckling, lök och bacon. Det var riktigt gott! :) Efter det slappade vi i soffan och kollade på tv och när Sara åkte hem vid 16 så somnade jag & Ellie och sov 2 timmar. Hur skönt som helst! :)






Jag funderade på igår varför det ligger blåa små blommor på gräsmattan jämte min blomkruka. Idag fick jag svaret...




När vi vaknade så gav vi oss ut en sväng igen jag och Ellie. Vi gick till lekparken som ligger inte så långt ifrån vår lägenhet, och sen gick vi vidare till Åsasjön och så till Taberg. En riktigt härlig svettig promenad!





I Taberg gick vi till Wallins och så väntade vi på Kim som hade jobbat. Vi övade massa på att stå och gå och hon är så duktig lilla Elliepellie!! Försökte filma lite också, men just då ville hon inte gå riktigt. När Kim kom så ville hon bara va hos honom och busa med honom. Hon är verkligen pappas lilla tjej! :)


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback