Lördag i Ekornahult.

Eller Nerohult som jag hört att vissa kallar det.. :)

Jag somnade ju sent igår, och sjävklart skulle Ellie vakna tidigt idag. Redan vid 7! Det blev ingen sovmorgon här inte! Vi gjorde oss istället iordning och när Kim åkte och jobbade så åkte vi ut till Ekornahult. Redan vid 9.

Där så gick vi ner till karlarna som höll på med veden och så grillade vi korv. De var redan så många så jag behövdes inte. Jag & mamma stod istället för matlagningen och fikat! Det blåste lite och va regn i luften, men vi klarade oss precis innan det kom något regn!

Julia underhåller Ellie medans vi grillar.


Det tog sig bra.


-Var är Julias näsa Ellie? :)


Vedklyvarna.


Yyyeeeaaaahhhh!


Duktiga pojkarna är!


Pappa har gjort en egen liten uppfinning med handtaget..


Ganska smidigt ändå..


Morsan dokumenterar vedklyvningen. Och mig! :)


Min underbara lillasyster!


Pappi.


Rock on!


Ellie fick hörselkåpor på öronen.


Och fick provsitta på fyrhjulingen. Åka med ville hon däremot inte!


Vi kollar in frillan i backspegeln! :)


Haaallllåååååååååå!


Morsan packar upp maten.


Jag hade med mig kladdkaka..


Ellie fick smaska på korvbröd.


Mmmm, så gott det var! :)


Korvgrillning.


Korvpaus.


Markus. Min kusin.


Brollie Johnny.


Picnic.


Smaskigt! Min frukost!


Vi gick hem och så tog vi istället en runda med bilen till skogen och plockade björkris. Hittade ett ställe där de fällt massa skog och där hittade vi perfekt björkris! Jag & mamma skulle göra varsin stor krans.

I skogen behöver man inte ha bilbarnstol utan får sitta i mosters knä!


Ellie somnade så gott i mammas knä, sen fick hon ligga i bilen medans vi va i skogen och snubblade runt bland alla träden och grenarna.


Mamma har hittat en rejäl hög.


Jag har hittat en hög ja med!


Hmmm.. Hur ska alllt detta få plats i bilen? Tur att inte pappa ser oss nu sa mamma.. haha..


Men det gick! :)


Ellie och hennes moster Julia.


Hästarna hos grannarna sprang runt i hagen med sina föl.


Så fina var de!


När vi vatt i skogen så åkte vi ned med lite kaffe och bullar till vedklyvarna. De behövde vila några minuter och få lite varmt i magen! :)

Det fylls på.


Kaffepaus.


Pappa.


Kusin Martin.


Ellie fick inviga sina nya stövlar! Hon kunde stå helt själv i dem jättelänge utan att hålla i sig i något! :) Men sen tappade hon dem när hon skulle krypa..


När vi kom hem igen så lekte Julia & Ellie på gräsmattan medans jag och mamma band våra kransar. Jag gjorde ettt fågelbo också som jag ska ha och lägga fina ägg i!

Julia & Ellie åker bobbycar.


Det är så kul tycker Ellie!


Jag och morsan ska ge oss på björkrisettrasslet.


Mamma kör igång.


Julia & Ellie busar.


Ellie använder bobbycaren som gåbil.


-Ville du nåt eller?! :)


Färdigt! Dags för städning..


Så här fin blev min krans! Den blev stor, precis som jag ville ha den!


Jag blev väldigt nöjd faktiskt!


Och så mitt lilla fågelbo! :)


Mycket tjusigt med ägg i!


Efteråt när vedklyvarna var färdiga så åt vi pytt i panna och stekta ägg hemma och sen gick jag och Ellie in i soffan och la oss och sov två timmar. Det var väldigt skönt! och behövligt efter flera nätter med lite sömn!

Lite senare kom Kim och så grillade vi och drack kaffe och kollade på tv och bara hade det trevligt resten av kvällen!

Grillmiddag!


Mmmm. Love it!


Jag tvingade Kim att byta bajsblöja nummer 4 på Ellie. DEt tog en stund innan han gav med sig, jag fick hota honom lite! Haha.. Men han fick hjälp av pappa (som för övrigt nog bytt blöja ca 1 gång i hela sitt liv..) och de fixade det utmärkt!

När vi är hemma så är Kim jätteduktig och byter blöja och fixar allt sånt, men borta så vägrar han. Säger att han måste ha ett skötbord. Vad är det för ursäkt? Det är la inte så svårt att göra de på golvet..

Va tvungen att ta ett kort på dem.. :)


När vi åkte från Ekornahult vid 23.30 så svängde vi in till stan en sväng. Det vanliga helgnöjet! Haha.. Där blev det en lyxshake från Max som vi delade på. Gud vad god den var! Jordgubbsmilkshake med färska jordgubbar och grädde på toppen! Har ätit den en gång innan, men minns inte att den var så god.. McDonalds-milkshaken kan slänga sig i väggen! :)

Lyxshake från Max.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback