Jag och Ellie är i Ekornahult. Vi har sovi...

img_2638 (MMS)

Jag och Ellie är i Ekornahult. Vi har sovit 1,5 hmm i soffan. Det var skönt! Under tiden har mamma och Julia bakat bullar. De körde in första plåten i ugnen precis. Det luktar jättegott! Får nog bli en nybakt bulle sen och ett glas kall mjölk direkt från lagårn. Mmm. Jag får fuska nu när jag är sjuk. Jag kan knappt äta något alls, så det lilla som går ner är jättebra. Jag har haft feber i natt och min hals är svullen som en babianröv. Det låter som jag svalt en stor fet padda som fastnat mitt i halsen när jag pratar. Jag va ner på vårdcentralen i morse och läkarn konstaterade att jag hade halsfluss. Igen! Och eftersom jag verkar vara allergisk mot vanligt penicillin (2 olika sorter tom) så fick jag några andra tabletter. Hoppas de hjälper! Hon undrade om jag ville ha penicillin eller om jag kunde låta det gå över av sig självt. Hallå?! Det kan ta mer än en vecka, och jag hr haft det i ca 2 dagr. NEJ TACK! Ge mig medicin!! :) Fast jag känner mig redan lite bättre, men det går nog inte riktigt lika snabbt som förra gången. Jag ska käka medicinen i 10 dagar, men jag är helt smittfri redan efter 2 dagar. Alltså imånkväll! Men jag smittar ju inte ändå direkt, eftersom det är en kontaktsmitta, och då smittar det inte genom luften. Utan jag måste pussas för att någon annan ska få det. Och det har jag inte tänkt göra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback