I just LOVE it!

Jag älskar inredning! Shabby chic (oj vad jag skrattade åt det ordet för några år sedan), fransk lantstil, lantlig stil.. Vitt, vitt, vitt, zink, grått, betong, rostigt.. Jag har nog aldrig lagt så mycket pengar på inredning som jag gjort de senaste 2-3 åren! Jag har knappt ens varit intresserad av det innan. Självklart har jag velat ha det fint och mysigt hemma, men jag har köpt allt möjligt som jag tyckt varit fint och blandat hej vilt. Massa olika stilar och färger och former och material och blandningar.

Jag tror jag har fått mycket av intresset från min mamma. Det har kanske kommit ikapp mig nu på senare år när vi har börjat umgås mycket mer! Hon är så otroligt duktig och fixar och donar och ändrar om och köper nytt och köper gammalt och går på loppisar och autioner och har så otroligt mycket idéer. Och jag tycker det är så kul! Jag har ända sedan jag var liten alltid varit med mamma på loppisar och autioner och tyckt att det varit jätteroligt. Men då köpte jag mest böcker, handväskor, skärp, sjalar och såna saker..

Sen blev jag äldre och så la jag alla pengar på fest och på kläder. Gud så mycket pengar jag la på kläder. Men det är ta mej fan roligare att köpa inredning! Det har jag kommit på nu. Betyder det att jag har blivit vuxen nu?! haha..

Idag har jag, Ellie, mamma & Jossan varit på en av våra traditionella inredningsrundor. Först började vi dagen med frukost hemma hos Jossan i Tidaholm.





Efter det åkte vi till Presentshoppen i Kinnarp utanför Falköping. Älskar verkligen den affären! Det finns så mycket fint där! Inredning, gardiner, tyger. Mycket Cult saker. Och så har de massa märkeskläder också! Mycket Villervalla som är så fint.















Sen åt vi lunch på McDonalds. Och efter det blev det ett nytt stopp på rundan. På Encore i Skövde. En nyöppnad stor inredningsaffär med hur mycket fint som helst! Tyvärr ganska dyra saker, men underbar saker! Verkligen! Kollar man på de andra ställena först så är det stor chans att man hittar ganska mycket samma saker där, fast billigare.







































Efter det körde vi till Hjo och till Hem&Hobby. Jag va ju där för inte så längesen och köpte massa saker, men jag hittade lite nytt idag också!



Och sist på vägen tillbaka till Tidaholm körde vi förbi Ateljé Hackspetten. Alltid lika roligt att kika in där och få lite idéer och tips och titta på de fina sakerna! 













Sen fikade vi lite med Jossan & Robban innan det var dags att bege sig hemåt Jönköping igen. Vi åkte vid 8 i morse och va hemma 19 ikväll. En ganska bra shoppingdag med andra ord! :)






Kommentarer
Postat av: malin

hej!! i vilken av butikerna köpte du skyltarna med de fina meningarna på?? :)

2011-05-28 @ 08:00:06
URL: http://www.minbebis.com/blogg/malinsblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback