From Barcelona to Jkpg.



Jag har ju varit lite aktiv här på bloggen i helgen iallafall och hållt er lite uppdaterade. Fram till Fredag kväll. Här kommer en liten sammanfattning vad som mer hände efter det:

På Fredag-kvällen tog jag det ganska lugnt. Vi var ute och käkade dyr mat på en fin restaurang, sen satt vi och drack öl på La Rambla. Den stora shoppinggatan mitt i staden. Jag gick hem och la mig lite tidigare än de andra (fast forfarande efter 2), eftersom jag var trött efter två nätter med lite sömn och så hade jag lite ont i magen.

På Lördagen efter frukost så åkte vi buss runt i Barcelona. Vi betalade ca 200 kr och så fanns det två rutter att välja på. Det gick bussar hela tiden och de stannade vid massa sevärdheter, så det var bara att hoppa av och på som man ville! Jag provade också tapas för första gången i mitt liv, och det var ju riktigt gott! Och mysigt att sitta med massa smårätter och äta! :)

Vi var på stranden en kort sväng, det blåste så in i norden och var lite kyligt, så det blev inget badande för någon. Vi satte oss på stranden och drack öl och sangria och sen gick några av oss och tittade lite i lite småaffäreer innan det var dags att åka till hotellet för att göra sig iordning lite inför kvällen.

Vi tänkte käka på Hard Rock Café, men det var 50-60 minuters väntetid när vi kom dit och klockan var nästan 23 så vi hoppade det. Blev istället en annan mysig restaurang och maten där var jättegod! Efter det gick vi genom stan en sväng och så hamnade vi på en uteservering på La Rambla där vi satt till 02 nångång och tills det var dags att gå hem och packa inför hemresan.

Söndagen gick mest åt till att resa hem. Vi lämnade hotellet vid 9 och var hemma i Jkpg 22.30. En lång resa. Flyget mellanlandade i Schweiz. Därifrån flög vi till Köpenhamn. Sen var det tåg till Nässjö och till slut Jönköping!

Jag hålalr på att lägga upp kort på Facebook, så snart kommer det en länk här till dem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback