Första hjälpen kurs!


Nu ikväll har jag och Kim varit på första hjälpen kurs nere på Knuten. Det var en väldigt trevlig man från Röda Korset som hade den. Vi var 16 styckna som var med, och det kommer vara en träff till om ca. 2 veckor.

Det var mycket givande och jag lärde mig faktiskt mycket nya saker. Även det som man hört innan är ju bra att repetera. Och så fick vi öva praktiskt på varandra och på dockor. Det känns skönt att veta vad och hur man ska göra ifall en olycka händer. Jag hade inte riktigt koll på det där med stabilt sidoläge och HLR (HjärtLungRäddning) innan. Det känns tryggt att kunna det!

Ellie var hos Pernilla under tiden och hon hade avrit så duktig så! :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback