Det var längesen jag läste en bok. Förr lä...

img_2268 (MMS)

Det var längesen jag läste en bok. Förr läste jag hur mycket böcker som helst! Jag hinner aldrig sitta med en bok längre. Därför passade jag på att läsa på hemvägen från Barcelona. På flyget och tåget läste jag ut denna boken som jag lånat av Eva, Tesans mamma. En underbar och sorglig bok! Tårarna rann mer än en gång! Har du inte läst den så läs den! Den är skriven av Ulla-Carin Lindqvist, känd från tv. Hon gjorde rapport i många år. Hon fick den ovanliga sjukdomen ALS, en sjukdom som får kroppens muskler att lägga av och till slut dör man av att man inte orkar andas längre. Hon berättar om tiden med sjukdomen för henne och hennes familj. Hon hade en man och fyra barn. Usch, det är så sorgligt. Man får sig verkligen en tankeställare efter att ha läst boken..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback