BABYSHOWER!

Kim åkte på kurs i morse och är borta tills imån. Så jag är ensam nu inatt. Lite jobbigt faktiskt, men samtidigt ganska skönt! Skönt för att jag har vetat hela dagen att det kommer vara lika städat och fint som jag gjort det ända tills imånkväll! :) haha..
Det var jobbigare precis när vi flyttat hit och jag var ensam. Nu har vi ju bott in oss och så har jag ju Ellie med och då kan jag ju inte vara rädd nu på natten! :)

För er som inte vet så är jag lite mörkrädd.. Jag går knappt ens ner i källarn själv när Kim är hemma. Men lampan lyser på både toa och i köket nu och alla dörrar är låsta och kollade en extra gång. :)

Det passade perfekt att vi hade en "babyshower" för Sara ikväll. Så slapp jag vara själv också! Vi bestämde det för inte så längesen så det blev lite stressigt med planeringen, men det blev en hellyckad kväll!

Hela dagen har gått åt till städning, handling, planering och fix av lekarna och diverse förberedelser.

Vi körde väl kanske inte fullt lika allvarligt som de gör i USA, men vi fikade, tjötade, lekte lekar, gav paket till mamman-som-ska-bli och hade det supertrevligt!

Vi var 10 st. Jag, Sara, Frida N, Emelie, Pernilla, Petra, Christel, Tesan, Ida & Frida U. Sara blev väldigt överraskad när hon kom hit för hon trodde att vi bara skulle fika lite jag, hon och Frida! :)

Jag sökte lite på nätet efter lekar och de som vi körde var:
*Nappen runt halsen. När alla kom fick de en napp på ett snöre runt halsen. Och så var det vissa ord som var förbjudna, såsom baby, bebis, barn eller liknande. Den som sa något av de förbjudna orden fick sedan ge bort sin napp till den som upptäckt att de sagt ordet. Den (det laget) med flest nappar runt halsen på slutet vann.
*Gissa längden runt magen. Varje lag fick klippa ett snöre den längd som de trodde motsvarade längden runt magen på Sara. (Och Ida som också är beräknad snart!)
*Gissa kändisen som barn. Jag hade tagit ut massa kort på kändisar som barn och så fick lagen gissa vem det var på korten. Jag hade en lista på alla kändisarna så de tävlande behövde bara skriva numret på kortet framför kändisen. Vill man göra det lite svårare kan man köra utan namnlista på kändisarna.
*Gissa kladdet i blöjan. Jag smälte tre olika chokladsorter och kletade i tre olika blöjor och så fick de tävlande kolla på ett papper med massa olika chokladsorter och gissa vilken choklad det var i vilken blöja.
*Sätta nappen på den skrikande bebisen. Som sätta knorren på grisen, fast här var det nappen på en bild med en gråtande bebis.

Och så avslutade vi med att alla skrev ner på ett papper när de tror att nedkomsten ska ske. Hos både Sara & Ida. Och vi gissade även på kön, vikt och längd. Så får vi se sen vem som gissade mest rätt! :)




















































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback