Säsongen har börjat!



Ungefär vid den här tiden brukar min säsong på slottskyrkogården börja. Förra året vid den här tiden hade jag jobbat en vecka. Jag började jobba framåt slutet på min graviditet, lite tvärtom.. Men det kändes att det var tungt när magen började växa! Det gick inte ta i lika mycket som jag var van vid och att sitta på gräsklipparen och glida runt kunde jag ju glömma. Jag provade en dag, men det funkade inte. Jag kände av förvärkar och dragningar i magen. Dels för vibrationerna och dels för det höga ljudet.. Men i September ska jag glida runt på min kära Walker igen!

Jag börjar jobba igen i September har jag bestämt nu. 4 dagar i veckan. Och så ska Kim jobba 4 dar i veckan och Ellie ska vara hos mamma 2 dagar i veckan och hos Kims mamma 1 dag i veckan. Sen går jag hem i December igen och är hemma till Mars 2012 och först då är det dags för Ellie att börja på dagis. Om ett helt år. Skönt att hon slipper börja tidigare. Jag tycker det är alldeles för tidigt att sätta barnen på dagis när de är ett år! Så jag är glad att vi kan lösa det såhär!

Jag måste erkänna att jag saknar faktiskt inte jobbet alls! Det är så underbart att vara hemma. Jag ska verkligen ta vara på denna våren och sommaren nu! Önskar jag kunde vara hemma jämt.. :)

Här kommer några bilder från jobbet när jag började förra året.
Den 26 mars var jag i vecka 28 (27+5) och min mage såg ut såhär:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback