Nu ska jag äntligen krypa ner i sängen eft...

img_1556 (MMS)

Nu ska jag äntligen krypa ner i sängen efter ännu en lång dag. Jag var på vårdcentralen i morse. Hade först tänkt ta med mig Ellie dit, men precis när jag skulle väcka henne och klä på henne så ringde min mamma och sa att hon var färdig hos tandläkaren och va typ utanför och att hon kunde komma och ta henne. Perfekt. Tack snälla mamma! :) lite smidigare att åka själv faktiskt! På vårdcentralen konstaterades att jag hade halsfluss och jag fick penicillin att äta nu i 10 dagar. Skönt. Det känns redan bättre faktiskt! Jag hade halsfluss ganska ofta när jag va mindre, men jag minns inte att jag var såhär dålig då. Kommer bara ihåg att jag hade väldigt ont i halsen och svårt för att äta, inte att jag hade hög feber och ont i hela kroppen och allmänt slut hela jag. De blir la värre när man blir äldre kanske.. Haha. :) men det är en bra bantningskur med halsfluss! Iallafall om man behöver gå ner i vikt snabbt och sen kan gå upp igen. Jag har gått ner nästan 2 kg nu på de här dagarna. Så är de någon som behöver bli lite fit till helgen och kanske komma i den där klänningen som sitter lite extra tajt, kom hit så ska du få en riktig puss o så löser vi det! Haha. Läkaren sa att halsfluss inte är en luftburen smitta, utan en kontaktsmitta. Skönt det. Då är det inte lika lätt att smitta Kim och Ellie. När jag va på Apoteket och hämtade ut mitt recept passade jag även på att köpa en hel dunk med handsprit! Så nu smörjs det för fullt här hemma. Och det kommer jag fortsätta med! Jag tänker fan inte bli sjuk nåt mer nu! Sen köpte jag på mig ett lager med nyponsoppa, blåbärssoppa och fruktsoppa. Min käre sambo behagade inte komma hem förrän 20.30 idag, och då var jag helt slut. Jävla Karl igen!! Att det ska vara så mycket jobb att titta på just de dagarna när jag är sjuk. Som tur är för honom så överraskade han med att han har tagit ledigt imån och han har tänkt umgås med Ellie hela dagen så jag får vila. Skönt det. Där räddade han sig själv lite.. :) tråkigt att läsa om när jag beklagar mig, men så är det ibland.. Godnattpuss! Ps. Jag och pernilla skulle grilla idag och ha Greys och Desperate premiär, men vi får skjuta på de till helgen. Jävla skit. Men men. Den som väntar på nåt gott.. :)


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Usch för halsfluss, hoppas du kryar på dig snart! :) Jag hade det också för ett par veckor sedan, galet jobbigt! :( Jag hade det också ofta som liten men kommer inte heller ihåg att det var så jobbigt, det var ju typ det man önskade sig när man ville vara hemma från skolan! ;)

Lunch någon dag? :) Det var så längesen nu!



Ha det så bra sålänge!

Kram på er!

2011-03-16 @ 23:48:06
URL: http://isabellebarkelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback