Nu börjar den bli rolig..

Jag har varit rätt trött idag efter tablettern och besöket på Ryhov så när jag kom hem käkade jag lite, och sen åkte Kim och Ellie iväg en sväng så jag fick vila. Det var skönt.

Efter det har vi inte gjort så mycket. Kollat tv, ätit lite kvällsmat och så har jag plockat lite med disk och tvätt och sånt där nödvändigt.

Ellie och jag tog en långdusch också det var skönt. Fast det hände en liten olycka i duschen.. Ellie bajsade! :) Jag såg det på henne ganska tidigt att hon började ta i, men jag tog upp henne (för hon sitter i sin Bumbostol i duschen) men det syntes inget så jag satte ner henne igen. Sen såg jag att hon tog sats igen och tryckte på och när jag lyfte henne nästa gång så hade hon ju bajsat. Det var lite halvt äckligt att hälla ut det i toastolen för det var blandat med fullt med vatten, och till råga på allt så spillde jag på hela toastolen, golvet och mina fötter. Men men, det var bara till att tvätta av och torka upp och se glad ut..

Hon har iallafall börjat intressera sig av sin lära-gå-vagn nu som hon fick i julklapp! Såg att några andra barn i mammagruppen lekte med sin vagn, så då var jag tvungen att plocka upp Ellies till henne också! Hon reser sig mot den helt själv och så går hon sakta framåt (för jag har skruvat åt hjulen så de går verkligen sakta!). Och så hittade vi två hantlar som passade perfekt som tyngd så hon inte välter. Fast man får ju gå bakom och vara med som lite stöd för hon är inte så stadig. Inte än. Men det dröjer nog inte länge!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback