Loppisfynd.

Jag åkte själv på loppisen igår. Jag satt utanför och väntade på Johanna som skulle följa med, men hon skickade ett sms o sa att hennes lilla tjej var så rosslig och hostig så hon kunde inte följa med.

Men det var rätt skönt att åka själv också! Det fanns ovanligt mycket fint på Loppisen på kulturhuset igår faktiskt. Och på bytaredagen hittade jag massvis med kläder. Jag gjorde åt 800kr! Men det var det värt! :)

De mesta kläderna är i storlek 80. Hon börjar ju växa ur storlek 74 nu lilla skruttan! Särskilt på längden. Jag tror hon blir en lång tjej! :) Sen är det så olika med storlekar beroende på vilken affär de kommer ifrån. På en del ställen är storlek 80 12 månader och på en del ställen är storlek 80 9-12 månader så det kan variera väldigt. Men man lär sig ju.. :)

Det gick ganska bra med min tå, gjorde väldigt ont när jag hade skor på mig, men jag körde på foppafoffla på ena foten emellanåt. :)

Det här är vad jag köpte:


Massa loppisfyndpåsar! :)


Nya leksaker till Ellie. En ny prasselbok med ansikten, hon älskar att titta på ansikten. Två marackas, det har vi på babymusiken och hon tycker det är jättekul! En liten gubbe och en svarte katten-nalle. De köpte jag också för ögonens skull. :)


Tjusiga ljusmanschetter i glas.


En bok till Julia.


En kokbok om plockmat. Fanns väldigt mycket intressant i denna faktiskt!


En kokbok om olika sätt att tillaga potatis. också väldigt mycket intressant!


Sen köpte jag lite smycken till mig. Örhängena är inte ens använda, och den med fjädern är handgjord. Tror jag gav 50 kr för alla de här..


Två scarfar/schaletter till Ellie till sommaren.


Några olika solhattar. Det kan ju behövas sen till sommaren! :) Letade efter det förra året, men det mesta var skutsålt, så den jag köpte till henne var ju alldeles för stor och i sommar äe den antagligen alldeles för liten istället..


Fyra kortärmade bodys.


Två långarmade bodys och ett par "sparkbyxor"(??).


Ett härligt mjukisset i turkost.


Några olika koftor.


Långärmade tröjor.


En långarmad body och ett par mjuka jättehärliga mjuka jeansskjorts från ESPRIT baby.


Ett par mörklila byxor och ett par rosa 3/4-byxor till sommaren.


Mjukisbyxor och lite olika tights.


Två söta jeansklänningar.


Några andra söta klänningar.


Och några till.. Sommaren kom NUUUUU! :)


Ett jättegulligt set till sommaren sen.


Coola jeansleggings från H&M i strl 86. Perfekt till hösten!


Och en jättesnygg jeansklänning/tunika från H&M också i strl 86. Perfekt till hösten.


En klänningtunika från PoP, en kort tunika och en stickad långärmad.


Jättebra gå- och kryp strumpor från Nova Li.


Mockasiner från Nova Li.


Några olika tshirtar.


Ett mysset från Name It. Jätegosigt!


Ett härligt set till sommaren.


Kjol från PoP och två olika par strumpbyxor.


En mys sparkdräkt med tillhörande mössa.

Sen så fick hon dessa söta strumpbyxor. De va nästan lite små, men de passar ju så bra till henne nu när hon är lite mer rörlig! :) Och så är det antihalk vid knäna och under fötterna och under rumpan ifall de skulle behövas. :) Perfa! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback