Besök hos Sis.

I morse åkte jag och Ellie till Jossan i Tidaholm. Jag gick upp tidigt och gjorde mig iordning och tänkte lyfta över Ellie till bilbarnstolen och åka medans hon sov så hon kunde sova hela vägen i pyjamasen. Men precis när jag skulle flytta henne så vaknade hon, så jag fick byta på henne och klä på henne och så tänkte jag att hon säkert somnar på vägen iallafall, men inte. Hon var vaken hela vägen dit! Men det gick bra! Hon va lite rastlös på slutet, men det funkade.

När vi kom till Jossan hade hon gjort toast som vi mumsade i oss till frukost. Sen började vi baka tårtor. Riscrisptårtor. Så underbart goda! Vi hann även med en promenad i det härliga vårvädret. Jossans kompis Emma kom förbi och vi fortsatte med tårtorna och sen när vi var färdiga åkte vi in till stan och lunchade på Caseys?!. Jag åt bakad potatis med kycklingröra. Det var längesen! Smaskigt var det!

Sen åkte vi och handlade lite mat och frallor åt mig till L&B-partyt och så tillbaka till Jossan och så la vi ihop tårtorna. De blev kanonbra!

De skulle ha lite kalas hemma idag för Robban, Jossans sambo som fyller år. GRATTIS PÅ DIN DAG ROBBAN!! :)

Vi kom iväg ganska sent från Tidaholm och jag åkte direkt till Taberg och lämnade Ellie hos Sara. Kims syster och Ellies faster och gudmor. Hon är hemma från Varberg och hälsar på så då fick hon umgås lite med lilla Ellieplutt också! :)



Jag fick även en present av Jossan för att vi kom och hjälpte henne med tårtorna. Hon hade köpt en jättefin vit oval kruka i plåt. Den ska jag plantera blommor i nu till våren. Ska göra någon fin påskgrupp nu till påsk tänkte jag! :) Jag blev superglad! Tycker om min syster massa massa! Tack Jossan! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback