Akuten. Igen...

Fats i morse var det min tur att åka in till Akuten. Kan vi inte bara få vara friska?! Sen Ellie kom har jag haft magsjukan, influensan, bihålsinflammation, förkylningar hit och dit, halsfluss, skadad ringtå och nu detta...

Det började igår med klåda på ryggen och sen tryckande smärta i övre magområdet och kramp i magen.. Sen inatt så blev klådan bara värre och värre och jag fick massa utslag som liknar myggbett eller när man brännt sig på brännässlor. Jag har lega och rivit och kliat hela natten och nästan trott att jag ska bli tokig! Värst har det varit i hårbottnen och på ljumskarna och låren. Hårbottnen har jag kliat sönder helt och hållet. Inte skönt!

Jag har haft detta innan, flera gånger, för många år sedan så jag visste lite vad det kunde vara, men jag var ju inte helt säker, för jag har aldrig fått något ordentligt svar! Men de trodde sist att det var en allergisk reaktion med nässelutslag, mot antibiotikan jag fått.

Det trodde de idag också. Att det hade med penicillinet att göra, och det magonda kunde bero på blndningen av Kåvepenin och Ipren. Eller så var det stress. Och det stämmer ju lite, jag stressar gansja mycket! Och äter dåligt på det, ingen bra kombo!

Iallafall så tog de mass tester och EKG och lyssnade på andnigen och hjärtat och lungorna. Och sen tog de blodprov. Hon som tog blodprovet var bara undersköterske-student och kunde inte de där särskilt bra. Hon hittad einget bra kärl. Sen hittad ehon ett, men det slutade rinna efter en stund. Så hon stack och stack och stack mig, och drog nålen ut och in för att komma åt blodkärlet. Det gjorde svinont! Till slut fick hon gå och hämta en annan kille som fick göra det. Han fixade de på 1:a försöket. Men jag är öm och har små blåmärken i båda armvecken och på båda händerna nu.. :/

Bra att de gör en sån omfattande undersökning iaf! Tillslut efter lång til fick jag kortisontabletter och Tavegyl (allergitabletter mot klådan) och det lugnande ner sig lite. Även det onda i bröstet blev bättre. Jag var nära att åka hem för klockan blev mycket och jag hade varit där i över 6 timmar och det tog sån sjuk lång tid, jag hörde inget från nån på 2 timmar, men sköterskan sa att om jag gjorde de så blev det på egen risk. Jag ville iallafall, men jag satt kvar 30 min till och så kom läkaren igen. Jag fick kortisontabletter och någon annan allergimedicin som jag ska äta nu i 6 dagar så får vi hoppas på att det blir bättre! Känns ganska bra nu iallafall! Lite klåda har jag fortfarande men inte alls mycket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback