Måndag.

Nu har jag precis tagit mig en kalldusch. Det  var underbart! Jag har varit ute i Ekornahult & promenerat/sprungit en runda. Det var otroligt skönt att springa! Det var ett tag sedan nu! Och nu på kvällen är det ju så härligt där ute. Alla sommardofterna och doften av nyslaget hö som ligger och torkar är ju obeskrivlig!

Sen var det skönt med en kalldusch också för det bränner på min rygg och mina axlar. Har stekt lite för mycket i solen idag! Men jag passar ju på nu när det är sol, förra året solade jag inte alls mycket för då var Ellie nyfödd och vi höll oss mest i skuggan!

Vi har varit ute i Ekornahult hela dagen idag jag & Ellie. Ellie har också blivit riktigt solbränd, fast jag smörjer in henne hela tiden. Men får hon min och kims hudpigment så är det nog ingen fara. Vi tål mycket sol och blir bruna lätt. Det är inte ofta vi bränner oss. Det är ju bra med D-vitamin jue! :)

Ellie & Julia har badat och busat hela dagen. Ellie var överlycklig! Hon älskar ju att bada och hon älskar att busa med Julia! :) Sen har vi solat, gungat, grillat flintastek, vi har vatt ute på promenad och plockat massor med smultron (ca 8 dl!) som vi åt till efterrätt och jag har tvättat och städat ur bilen.

Under tiden var Ellie och mamma och tittade på kossorna. Ellie har lärt sig vad kossorna säger idag! Fast hon säger inte riktigt mmuuuuu utan mer mmmmMMmmM. Haha. Så söt var hon när hon muade åt kossorna! Och så försökte hon låta som hunden också. Det blev nästan ett voff! Hon är så duktig min lilla plutta! :)
























































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback